Ülkede diplomalı zanaatkârlar yetişmeli

Zafer Çam

Çevremize baktığımızda yüz binlerce diplomalı gençlerin çaresizlikten dolayı iş bulamadıklarını görüyoruz.

Ülkenin geleceği gençlerimiz neden işsiz dersiniz. Bunun nedeni yanlış eğitim sitemi mi?

Neden olmasın. Çocukları eğiteceğiz diye öğretimden uzaklaştırdık.

Akıllı, zeki, çocuklarımızı diplomalı meydanlarda boştan gezer yaptık. İşsizlik çocuklarımızın kaderi olmamalıdır. 

Bugün on binlerce çocuklarımız mezun oluyor. Ne oluyorlar ya paralı asker.

Olmadı polis, oda olmadı bekçi. En son umut gardiyanlık.

Yahu bu çocuklar diplomalı asker, polis, bekçi, gardiyan olmak için mi bu okullara gönderildi.

Ülke genlinde Fabrikalar elemansızlıktan dert yanıyor. Sanayi çırak, kalfa, usta yetiştiremiyor.

Ülkelerin kalkınmasının can damarlarında sanayi kuruluşları kalifiye elam bulamıyor.

Diplomalı bir yığın gençlik sokaklara geziyor. Bir ülkenin kalkınmasının en büyük lokomotifi zanaat değil mi?

Biz çocuklarımız neden diplomalı zanaatkâr yapamıyoruz. Her bir çocuk diplomalı zanaatkâr olsa ekonomiye büyük katkı sağlamaz mı?

Bugün diplomayı eline alan gençlerin hangisi işe başlıyor. Diplomalıyım diye her işinde beğenmiyorlar. Bitirdiği diploma o her iş koluna yaramıyor.

Bütün gençlik devletin kapısına el açıyor. Bu devirde devlet kapısına gire bilmek için ya çok yüksek puan alacaksınız ya da iktidarda adamınız torpiliniz olacak.

Bunun ikisinde yoksa boş kaldırımların diplomalısı oluyorsunuz. Bu çocuklara maddi manevi destek verilse, ellerinden tutulsa, vatana millete yararlı birer zanaatkâr olarak yetiştirilseler.

Her şehre, kazaya, kasabaya üniversite açtık. Bunlar yeterli oluyor mu? 

Onlara iş, aş imkânı sunuyor muyuz? İş Hayatına en iyi şekilde hazırlayabiliyor muyuz? Bu gençlerimizi neden zanaatkâr olarak yetiştirmiyoruz.

Yurdumuzda binlerce esnaf ve sanatkârlarımız var. Bunların bağlı oldukları odalar ve dernekler var.

Oda ve derneklere yıllık aidatlar ödenir. Başkan ve yönetim kurulları seçimlerle belirlenir. Esnaf ve sanatkâr odaları.

Ticaret odaları. Dernekleri, birlikleri, federasyonları, konfederasyonları. Türkiye'nin çok önemli ve güçlü bir kesimini oluştururlar.

Bunların öncülüğünde yeniden Ahi teşkilatlarını kurarak gençleri teşkilat çatısı altında zanaat mektepleri kurulsa. Ahilik kültürünün yaşamasında, yaşatılmasında önemli rol oynayabilirler. 

Bununla birlikte toplumsal bir görev kabul edilip, gençlerin zanaatkâr olmaları için maddi ve manevi destek sağlansa gençlerin önü açılsa.

Her branşta bu gençler yetiştirilse ülke kalkınmasında rol model olsalar kötümü olur. Okusun ne okusun diplomalı olsun, sonuç ülke genelinde diplomalı boş gezer gençler ordusu oluşuyor.