Türkiye'de son yıllarda artış gösteren estetik ameliyatlar, "Batılı ünlülere benzeme" ve "kendini iyi hissetme" gibi nedenlerle yapılıyor. Özellikle sosyal medya ve popüler kültürün etkisiyle, gençler arasında estetik işlemler daha yaygın hale geldi.
Sosyal medya platformları, estetik standartları ve güzellik algılarını önemli ölçüde şekillendiriyor. Instagram, TikTok ve YouTube gibi platformlarda influencer’lar ve ünlüler tarafından paylaşılan içerikler, estetik işlemleri daha görünür ve yaygın hale getiriyor.
TÜRKİYE'DE ESTETİK İŞLEMLERE TALEP ARTIYOR
İnsanlar, sosyal medya aracılığıyla "mükemmel" görünüme ulaşmanın daha mümkün ve normal hale geldiğini düşünüyor. Dolgun dudaklar, kalkık kaşlar, pürüzsüz bir cilt ve dahası… Son dönemde estetik işlemlere artan ilgi nedeniyle, estetik yaşı hem düşüyor hem de estetik yaptıran kişi sayısı artıyor. Kimi, yaptırdığı işlemin ‘doğal’ görünmesiyle övünüyor, kimi de yaptıracağı bir sonraki işlem için gün sayıyor.
Uluslararası Estetik Cerrahi Derneği’nin (ISAPS) 2022 tarihli raporuna göre Türkiye, estetik cerrahi ve işlemlerde en çok tercih edilen 5. ülke oldu. Raporda, Türkiye’nin 1 milyon 97 bin 54 işlem ve operasyona ulaştığı kaydedildi.
Bir diğer bilgi de yapılan estetik cerrahi ve işlemlerin yüzde 28,7'sinin yurt dışından gelen hastalardan oluşması. Türkiye'de en fazla yapılan cerrahi işlemler liposuction, burun estetiği ve meme büyütme olarak sıralanırken cerrahi olmayan işlemlerde ise botoks, hyaluronik asit uygulamaları ve epilasyon uygulamaları öne çıktı.