Ankara Garı 87 yaşında: Genç Cumhuriyetin ulaşım merkezi
Başkent'in simge yapılarından biri olan Ankara Garı, 87 yaşına girdi. 30 Ekim 1937'de hizmete açılan Ankara Garı, aradan geçen yıllara rağmen Ankara'nın en önemli ulaşım noktası olmaya devam ediyor.
HABER: BERAT TEMİZ
29 Ekim 1923 günü ilan edilen Türkiye Cumhuriyeti'nin en önemli yapılarından biri olan Ankara Garı, 30 Ekim 1937'de hizmete açıldı. Mesleğe yeni başlayan 24 yaşındaki mimar Şekip Sabri Akalın tarafından tasarlanan Genç Cumhuriyetin modern ulaşım noktası Ankara Garı, 87 yaşına girdi.
ANKARA'NIN GELİŞİMİ ESKİ GARI YETERSİZ KILDI
Osmanlı Devleti tarafından 1892'de inşa edilen eski tren garı, Cumhuriyetin ilanıyla birlikte Ankara'nın Başkent olması, hızla gelişmesi ve yolcu trafiğini kaldıramaz hâle gelmesi nedeniyle yerini inşaatı 1937 yılında tamamlanan Ankara Garı'na bıraktı.
Mustafa Kemal Atatürk’ün "Bunu muhakkak bir Türk mimarı yapsın" isteği üzerine yeni mezun olan 24 yaşındaki genç mimar Şekip Sabri Akalın tarafından tasarlanıp inşa edilen Ankara Garı, kendisinin ilk ve en önemli eseri olarak öne çıktı.
Ankara Garı, görkemli mimarisi ve boyutlarıyla modern başkentin yeni giriş kapısı olarak tasarlandı. Genç Cumhuriyetin ulaşımdaki modern yüzü olan Ankara Garı'nın inşaatında yüzlerce Türk işçi çalıştı. 1935 yılında başlayan inşaat, iki yıl gibi bir zamanda hızlı bir şekilde tamamlandı.
ATATÜRK'ÜN NAAŞI ANKARA GARI'NA GETİRİLDİ
10 Kasım 1938'de hayata gözlerini yuman Atatürk'ün naaşı, 20 Kasım'da İstanbul'dan trenle Ankara'ya nakledildi. Atatürk'ün naaşı, Cumhurbaşkanı İsmet İnönü ve Mareşal Fevzi Çakmak olmak
üzere devlet erkanı tarafından Ankara Garı’nda karşılandı. Naaş, 21 Kasım 1938 günü
törenle Etnografya Müzesi’ne nakledildi.
Ulusal bir proje olarak gerçekleştirilen Ankara Garı, Başkent'in sembolik yeni giriş kapısı oldu. Günümüzde hâlâ aktif olarak kullanılan Ankara Garı, trenle Ankara’ya gelen yolcularını karşılamaya devam ediyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.