Ankara ulaşımında ortak akıl dönemi: Şehrin geleceğine birlikte karar verilecek
Ankara'da 'Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı' toplantısı gerçekleştirildi. SMART Ankara Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUp) projesi kapsamında Ankara'nın sürdürülebilir ulaşım politikalarına yönelik katılımcı demokrasi anlayışı çerçevesinde kentte yaşayan vatandaşlar ile birlikte belirlemek için 1. Vatandaş Bilgilendirme Etkinliği düzenlendi.
ÖZEL HABER: ALİ DEMİRASLAN
Proje Asistanı ve Şehir Plancısı Aleyna Yılmaz ve Proje İletişim ve Görünürlük Uzmanı Burcu Şahin, gerçekleştirilen etkinlikteki temel hedefleri anadolugazete.com.tr'ye değerlendirdi.
Smart Ankara Projesi'nin Avrupa Birliği için hazırlandıktan sonra projenin başlatıldığını aktaran Burcu Şahin, Smart Ankara'nIn iki ana bileşenden oluştuğunu ifade etti. Bu iki ana başlığın ilkinin SKUp (Sürdürülebilir Kent Ulaşım Projesi) diğerinin ise "mal alımı" olduğunu ifade etti.
YOLCU ANKETLERİ İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTLER
Projenin ikinci ayağı olan "mal alımı" ile ilgili bilgiler de veren Burcu Şahin sözlerine şöyle devam etti:
"Bu görmüş olduğunuz 408 adet elektrikli bisikleti, 408 adet şarj istasyonu, metrolarda görmüş olduğunuz bisiklet rampaları, bununla beraber bisiklet sayaçlarını "mal alımı"nda almıştık. Şu an biz Smart Ankara kuruluşu kapsamında neler yapıyoruz? Toplu taşıma yolcu anketleri yaptık. Hane halkı görüşme anketlerini tamamladık. Tabloda gördüğümüz çalışmaları tamamladık. Yolcu anketlerinde insanların toplu taşımadan ne kadar memnun olduklarını ya da olmadıklarını, yürüme mesafelerini, yolculuk amaçları vs. gibi sorularla çalışmalar gerçekleştirdik. Hane halkı ile görüşmelerimiz daha uzun sürdü.
Ankara'nın birçok yerine ulaşmaya çalışarak vatandaşlarımızla zar zor da olsa güzel bir anket gerçekleştirdik. Bu anketin sonuçlarını da yine burada tablolar ile sergiliyoruz. Bu anket ile aslında neleri görmüş olduk. Ankaralının işe gidiş, geliş yerlerini, seyahat amaçlarını, seyahat amacının iş mi, eve gitmek mi, iş ev arası mı? Okula gitmek mi? Sosyal tesise gitmek mi? Hastaneye gitmek mi? Daha sonra hane halkında ulaşım türlerine göre. Yolculuk amaçlarını tespit ettik. Hangi mahallelere daha çok iş amaçlı gidiliyor? Hangi mahallelere daha çok toplu taşıma araçları ile gidiliyor? Tercih ediyorlar ama tercih ettiklerine göre memnuniyet verileri nasıl? Onları da aynı zamanda değerlendirdik."
Proje Asistanı ve Şehir Plancı Aleyna Yılmaz da yapılan anket çalışmalarının ve çıkarılan haritaların aslında çok ciddi bir sosyolojik çalışma olduğunu kaydederek şu ifadeleri kullandı:
"Burada hangi mahallelerde anketin yapıldığına dair bir haritamız var. İşlevsel kentsel sınırımız var, ilçe sınırlarımız var. Burada da otomobil sahipliği daha çok Çankaya bölgesinde, Çayyolu taraflarında olduğunu görüyoruz. Kentsel istihdam mahalleleri de daha çok Çankaya Bölgesinde.
Burada hangi mahallelerin daha çok iş amaçlı gidiyorlar, toplu taşımayla mı gidiyorlar, araçla ya da araçsız mı gidiyorlar? Bunu tespit ederek aslında kentsel yığılmanın yoğun olduğu yerlere daha çok bisiklet kullanımını veya otobüs kullanımını yaygınlaştırmaya çalışmaya yönelik amaçlarımız var. Buna dair senaryolar üretmeye çalışıyoruz."
Son dönemlerde scooter kullanımının çok yaygınlaştığını aktaran Yılmaz, amaçlarının daha çok insan gücüne de dayalı olduğunu belirtti.
"AMACIMIZ ŞEHRİ TRAFİKSİZLEŞTİRMEK"
Özel araç kullanımını azaltmaya yönelik otobüs hatlarındaki iyileştirmelerle, saat ve seferlerin düzenlenmesiyle aslında otobüslerin daha konforlu ve güvenli bir şekilde kullanılmasını hedeflediklerinin altını çizen Aleyna Yılmaz, tüm bu yapılan çalışmalar ile birlikte elektrikli bisikletlerin de yoğun kullanımıyla asıl amaçlarının şehri trafiksizleştirmek olduğunu belirtti.
Burada toplanan tüm verilerin ve yapılan çalışmaların daha güvenilir ve konforlu bir ulaşım için olduğunu ifade eden Yılmaz, sözlerine şu şekilde devam etti:
"Elde ettiğimiz verileri aslında senaryoda kullanacağız. Bölgesel olarak trafiğe, nüfus yoğunluğuna, iş yoğunluğuna göre alanları ayırmak çok ciddi bir çalışma gerektiriyor. Tüm bu verileri bir arada değerlendirip aslında nereye daha çok yoğunlaşmamız gerektiğini göreceğiz."
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.