AŞTİ'deki bayram hareketliliğinin özeti: “Kışın ucuza sattık yaz geldi zamlandı”

Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali (AŞTİ), bayram öncesi artan yolcu yoğunluğuyla birlikte bir hayli hareketlendi. Yolculuklarını planlayan vatandaşlar, bilet fiyatlarındaki değişimlerden etkilenirken, özellikle yaz mevsiminin gelmesiyle fiyatların arttığı da fark edildi.

AŞTİ'deki bayram hareketliliğinin özeti: “Kışın ucuza sattık yaz geldi zamlandı”
Yayınlanma:

ÖZEL HABER: GAMZE ERDOĞAN

Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminalindeki (AŞTİ) yoğunluk, bayram tatili dolayısıyla şehir dışına çıkmak isteyen vatandaşların akınıyla bir hayli arttı. Bilet almak için terminale gelen yolcular, fiyatlardaki değişikliklere rağmen sevdiklerine kavuşma heyecanı içerisindeler. Kurumsal firmalar ise fiyat istikrarı ve sundukları güvenlik önlemleriyle tercih sebebi olmaya devam ediyor.

KIŞ BOYUNCA ÇOK UCUZA BİLET SATTIK

Pamukkale firmasının bilet görevlisi Güney Çelikten, bilet fiyatlarındaki artışların bayrama özel olmadığını, yaz mevsiminin gelmesiyle normal seviyesine döndüğünü ifade etti. Çelikten, "Kış boyunca çok ucuza bilet sattık. Ankara-İstanbul biletlerini 400 TL’den veriyorduk, şu an ise İstanbul 700 TL oldu. Bu fiyatlar, yaz sezonu için normal seviyelerdir." dedi.

whatsapp-image-2024-06-07-at-18-12-12-1.jpeg

FİYAT ARTIŞI FİRMALARA GÖRE DEĞİŞİKLİK GÖSTERİYOR

Çelikten, kurumsal firmaların fiyat artışlarının daha stabil olduğunu ve uçurum farklılıklar yaşanmadığını belirterek: "Ben normal yaz sezonda Didim'e 800 TL'den bilet satarken, bayramda da bu fiyatı koruyorum. Diğer küçük firmalar ise normalde 400-500 TL'ye sattıkları biletleri bayramlarda bir anda 1000 TL'ye çıkarabiliyor." diye konuştu. Bu durumun, kurumsal firmalar ile küçük firmalar arasındaki fiyat farklılıklarını gösterdiğini söyledi.

whatsapp-image-2024-06-07-at-18-12-12-3.jpeg

ARAÇ TAKİP SİSTEMİNİN ÖNEMİ

Firmaların sağlaması gereken güvenlik ve hizmet kalitesine de dikkat çeken Güney Çelikten, araç takip sistemi hakkında şu bilgileri verdi:

"Araç takip sistemi, araçların konum bilgisiyle birlikte nasıl kullanıldıklarını, hangi rotayı izlediklerini ve rölanti sürelerini kontrol edebilmek için geliştirilmiş bir teknolojidir. Bu teknolojiyle firmalar, araçlarının amacına göre kullanılıp kullanılmadıklarını kontrol edebilir, yakıt maliyetlerini azaltabilir, araçlarının bakım giderlerini kontrol edebilir ve sürücü davranışlarını gözlemleyebilir."

Çelikten ayrıca, kaptanların hepsinin kendi personelleri olduğunu ve kaza riskini artıran en önemli faktörlerin hız sınırı ve uykusuzluk olduğunu vurgulayarak tüm firmaların bunlara dikkat etmesi gerektiğinin altını çizdi.

 Muhabir
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.