ATO Başkanı Baran:''SEDDK mağduriyetleri önleyen bir yaklaşım sergilemeli''
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) iki sigorta şirketine el koyduktan sonra 120 bin poliçenin iptal edildiğini ve bu nedenle sigorta acentelerinin mağduriyet yaşadığını belirtti.
Ankara Ticaret Odası (ATO) Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Mehmet Serdar Çankaya ve komite üyeleri, ATO Başkanı Gürsel Baran'ı ziyaret etti. ATO Başkanı Baran, ATO’nun Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi'nin, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun iki sigorta şirketine el koyması nedeniyle sigorta acentelerinin yaşadığı mağduriyeti kendisine ilettiklerini belirtti.
SÜRECİN SAĞLIKLI İŞLEMESİ İÇİN ZARARLARIN ÖNLENMESİ GEREKİYOR
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunun, Gri Sigorta ve Mellce Sigorta şirketlerine 28 Kasım tarihinde el koyduğunu belirten Baran, SEDDK Başkanının, her iki şirketin yükümlülüklerini karşılayamayacak bir duruma geldiği için bu şirketlere el koyduğunu açıkladı. Baran, bu durumun, sigortalıların mağdur olmaması ve sektör itibarının korunması amacıyla kaçınılmaz olduğunu belirtti. Gelecekteki sürecin sağlıklı işlemesi için zararların önlenmesi gerektiğini vurguladı.
İPTAL EDİLEN POLİÇELERİN TAMAMININ İADESİNİN YAPILMASI GEREK
Baran, her iki sigorta şirketinden yaptırılmış 120 bin poliçenin bulunduğunu belirtti ve bu poliçeleri yaptıran müşterilerin ve 1.500'ü aşkın sigorta acentesinin, iptal edilen poliçelerin iadeleri, hak edilen komisyonların tahsili ve iade komisyonlarına dair süreçleri merak ettiğini ifade etti. Baran ayrıca, iade edilecek primlerin yarısı için indirim kuponu verileceğini dile getirdi ve yeniden sigorta yaptırmayacak müşterilerin bu durumu nasıl değerlendirecekleri konusunda belirsizlik olduğunu söyledi. Sigorta acentelerinin, indirim kuponlarının uygulanmadığına dair şikayetleri olduğunu vurgulayan Baran, iptal edilen poliçelerin tamamının iadesinin yapılması gerektiğini ifade etti.
HASAR GÖREN VE TAMİRHANEYE ÇEKİLEN 8 BİNİN ÜZERİNDE SİGORTALI MEVCUT
Baran, şirketlere el konulma sürecinde, araçları hasar gören ve tamirhaneye çekilen 8 binin üzerinde sigortalının olduğunu belirtti. Ayrıca, sigortalılar ve acentelerle birlikte otomobil bakım onarım servislerinin de mağdur olduğunu vurguladı. Baran, acentelerin yeni poliçe düzenlemek isteyen sigortalılara hasarsızlık indirimi uygulayamadığını ve bu nedenle yüksek fiyatların konuşulduğunu ifade ederek, sektördeki güven ortamının devamı açısından, sigorta şirketlerine el koyma sürecinin doğru yönetilmesinin önemli olduğunu belirtti. Ayrıca, SEDDK'nin sigortalıların ve acentelerin sorularını cevaplayarak mağduriyetleri önleyen bir yaklaşım sergilemesi gerektiğini ifade etti.
Kaynak:Bülten
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.