Başkent Üniversitesi'nden özel panel: Türkiye'de iletişimde son 100 Yıl
Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında "Cumhuriyetimizin 100. Yılında Türkiye'de İletişim Paneli" düzenledi. Panelde, iletişimin farklı alanları ele alındı.
ÖZEL HABER: SÜMER TAŞKIRAN
Panel, Başkent Üniversitesi Bağlıca Kampüsünde gerçekleşti. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği, Gazeteciler Cemiyeti, Ankara Halkla İlişkiler Derneği, Ankara Reklamcılar Derneği ve Marka Konseyi'nden konuşmacılar katıldı.
Serginin ardından başlayan ve dört oturumdan oluşan ‘Cumhuriyetimizin 100. Yılında Türkiye’de İletişim Paneli’nin açılış konuşmasını gerçekleştiren Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Senem Gençtürk Hızal, paneli 26 yıldır iletişim eğitimini sürdürdükleri alanlardan ve temalardan yola çıkarak, Türkiye'de iletişim alanının serencamını, tarihsel süreçte geçirdiği yapısal dönüşümleri bir kez daha hatırlamak, hatırlatmak, tartışmak, dünden bugüne ve geleceğe iz sürmek amacıyla yapılandırdıklarını belirtti.
“AKLI, FİKRİ HÜR MEZUNLAR VERMEKTEN GURUR DUYUYORUZ”
Prof. Dr. Hızal konuşmasında, “Cumhuriyet’in 30 yılına tanıklık eden üniversitemizin İletişim Fakültesi’nin 26. yılını kutlarken aklı, fikri hür mezunlar vermekten gurur duyuyoruz.” diyerek, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Kurtuluş Savaşından itibaren Cumhuriyetin ilk döneminde iletişime verdiği değeri, önemi ve özeni gösteren “Hakimiyet-i Milliye Gazetesi, Anadolu Ajansı, Karadeniz Gemisi, İzmit Basın toplantısı, Belleten Dergisi, Alfabe kitabı ve kapağının tasarımı, Gazi Çiftliği filmleri” gibi örneklerden de söz etti.
VİZYONUMUZUN DEVAMI OLARAK NİTELENDİRİYORUZ
Başkent Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. M. Abdülkadir Varoğlu ise konuşmasında Başkent Üniversitesi’nin Cumhuriyet vizyonunu taşıdığını vurgulayarak “Ülkemizin kuruluşunun yüzüncü yılında, iletişim tarihimizin bugüne gelmesini sağlayacak alt yapıyı oluşturan Atatürk’e ve fikir arkadaşlarına minnetlerimizi sunuyoruz. Çünkü biz de bu temeller üzerinde yürüyoruz ve kurucumuz Prof. Dr. Mehmet Haberal’ın yaptıklarını, Atatürk’te gördüğümüz vizyonunun devamı olarak nitelendiriyoruz.” dedi.
TÜRKİYE’NİN İLETİŞİM TARİHİ, 4 FARKLI OTURUMDA ELE ALINDI
Panelin “Halkla Münasebetten İlişki Yönetimine Türkiye’de Halkla İlişkiler” başlıklı ilk oturumu Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Andaç Demirtaş Madran’ın moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Ankara Halkla İlişkiler Derneği Kurucu Üyesi Birten Gökyay, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve On İletişim Ajans Başkanı İpek Özgüden Özen, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) Yönetim Kurulu Üyesi ve Pozitif PR Ajans Başkanı Serap ŞAHİN Durak bu oturumun konuşmacılarıydı.
“Antenlerden Platformlara Türkiye’de Yayıncılık” başlığını taşıyan ikinci oturum, Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel’in moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Bu oturumda Televizyon Yayıncısı, Eğitimci ve Heykeltıraş Sedat Örsel, Kanal B Program Müdürü Ziya Bayraktar ve Yapımcı ve Yönetmen Orhan Erkal yer aldı.
Panelin “Mürekkepten Yapay Zekâya Türkiye’de İletişim Tasarımı” başlıklı üçüncü oturumunun moderatörlüğü Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Banu Erşanlı Taş tarafından gerçekleştirildi. Oturumda emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Pekmezci, Marka Konseyi Başkan Yardımcısı ve Argos Reklam Ajansı Kurucu Ortağı Necdet Kara ve Kreş Marka Bakımevi Ajans Başkanı Kerem Ataay konuştu.
Son oturumda ise reklamcılık alanındaki gelişmeler tartışıldı.
Panele, öğrenciler, akademisyenler, sektör profesyonelleri ve meslek temsilcileri yoğun ilgi gösterdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.