Sosyal medya yardımlaşma aracı haline geldi
Türkiye’yi yasa boğan depremlerin ardından sosyal medya uygulamaları adeta yardımlaşma ağına döndü.
Sosyal medya sayesinde birçok insana ulaşılabilir olmanın önemine dikkati çeken Dr. Öğr. Üyesi Aysun Kaya Deniz, “Yaşanan bu yıkıcı afet sürecinin sonucunda muhtemel bir başka afette hayat kurtarıcı olması adına çeşitli sosyal medya uygulamalarının ortaya çıktığını söylememiz mümkün” ifadelerinde bulundu.
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Aysun Kaya Deniz, yaşanan Kahramanmaraş merkezli deprem felaketinde sosyal medyanın yardımlaşma ağında önemli rol aldığını belirtti.
Dr. Öğr. Üyesi Aysun Kaya Deniz, “2 ay önce yaşanan, Türkiye’yi yasa boğan deprem felaketi sonrasında hemen hemen herkes depremden önceki gündelik yaşantısına kolay bir şekilde dönüş sağlayamadı. Yaşanan bu felaket sonrasında sosyal medya uygulamalarının içeriklerinde de değişiklikler yaşandı ve belirli bir takip kitlesi olan fenomenler başta olmak üzere bireysel hesaplar üzerinden de sivil toplum örgütleri etiketlenerek yardım çağrıları yapıldı. Afet sürecinde sosyal medya ise bir dayanışma ve yardımlaşma aracına dönüştü. Yaşanan bu üzücü deprem felaketinden sonra, memleketinden başka illere göç eden depremzedelerin kolay bir şekilde barınacak yer bulabilmeleri için kısa süre içinde sosyal medya uygulamaları geliştirildi. Ayrıca sosyal medyada başlatılan yerel üreticiye destek çalışmaları ile deprem bölgesinde evlerini ve iş yerlerini kaybeden üreticilere destek olmak adına paylaşımlar da yapılıyor” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.