Bakan Tekin PISA verilerini değerlendirdi: Akran zorbalığına gereken yapılacak
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nın (PISA) 2022 raporunu değerlendirdi.
Türkiye'nin 10 yıldan uzun bir süredir çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden biri olduğunu belirten Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye'nin matematik, fen ve okuma becerileri alanında sıralamalarının yükseldiğini ve tüm ülkeler ortalamalarının üzerinde yer aldığını ifade etti.
Bakan Tekin, Türkiye'nin PISA araştırmasına ilk katıldığında 41 ülke arasında matematikte 34., fen bilimlerinde 35. ve okuma becerilerinde 33. sırada olduğunu hatırlatarak, 30 OECD üyesi ülke arasında ise üç alanda 28. sırada yer alındığını vurguladı.
PISA 2022 uygulamasında Türkiye'nin matematik okuryazarlığında 453, fen okuryazarlığında 476, okuma becerilerinde ise ortalama 456 puan elde ettiğini belirten Tekin, Türkiye'nin matematik ve fen alanlarında OECD'ye göre daha iyi durumda olduğunu, okuma becerileri alanındaki değişimin ise OECD ile benzer düzeyde olduğunu açıkladı.
Bakan Tekin, Türkiye'nin son 20 yılda matematik ve fen alanlarında istikrarlı bir şekilde performansını artırdığına dikkat çekerken, okuma becerileri alanında önemli bir değişiklik olmadığını ifade etti. Özellikle fen alanında OECD ortalamasına yaklaşıldığını vurgulayan Tekin, dezavantajlı ve avantajlı öğrencilerin matematik alanındaki performanslarının arttığını belirtti.
Öğrencilerin sosyoekonomik farklılıklarında bir değişiklik olmamasına rağmen Türkiye'nin matematik alanında dezavantajlı ve avantajlı öğrencilerin performanslarını artırmasının önemine değinen Bakan Tekin, okuma becerileri alanında aldıkları önlemleri de paylaştı. Özellikle okuma, anlama, dinleme ve konuşma becerilerine odaklandıklarını, açık uçlu sınavları teşvik ettiklerini ve dijital bağımlılıkla mücadele kapsamında çeşitli önlemler aldıklarını belirtti.
PISA 2022 raporunda Türkiye'nin genel olarak iyiye doğru gittiğini ancak bu durumun yeterli olmadığını kabul ettiklerini vurgulayan Bakan Tekin, Türkiye'nin fiziksel altyapı, dijital kaynaklar ve eğitim materyalleri konusunda OECD ülkelerine kıyasla daha iyi bir performans sergilediğini aktardı. Ayrıca, okullar arası başarı farkının azaldığını, ancak okula aidiyet, okul güvenliği ve zorbalık gibi konularda olumsuz durumların arttığını söyleyerek, akran zorbalığı ile ilgili gereken önlemlerin alınacağını belirtti.
Sonuç olarak Bakan Tekin, Türkiye'nin eğitimde elde ettiği başarıları yeterli bulmadıklarını ve sürekli olarak ilerlemek, gelişmek ve daha iyisini kurgulamak için çalışmaya devam edeceklerini belirtti. Ayrıca, eğitimdeki başarıların öğretmenler ve eğitim yöneticileri başta olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.