Bakan duyurdu: Afet yönetimi müfredata girdi

Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de devam eden Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29. Taraflar Konferansı (COP29) kapsamında Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin önemli açıklamalarda bulundu. Tekin, eğitimde sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak amacıyla yapılan yenilikler ve müfredat güncellemeleri hakkında bilgiler verdi.

Bakan duyurdu: Afet yönetimi müfredata girdi
Yayınlanma:
Güncelleme:

Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de gerçekleştirilen Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29. Taraflar Konferansı'nda (COP29) Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye'nin eğitim sistemine yönelik iklim değişikliği ve afet yönetimi gibi önemli konuları nasıl entegre ettiğini vurguladı. Bakan Tekin, eğitimde sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak adına atılan adımlar ve müfredatta yapılan yeniliklerle ilgili detaylar paylaştı.

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE EĞİTİMDEKİ YENİLİKLER

Bakan Tekin, konuşmasında Türkiye'nin eğitim sistemine iklim değişikliği, afet yönetimi ve toplumsal dayanıklılık gibi başlıkları dahil etmek için son dönemde önemli revizyonlar yaptıklarını belirtti. "Bu yıl itibariyle eğitim programlarımızda, uluslararası raporlar ve göstergeler doğrultusunda bazı güncellemeler gerçekleştirdik" diyen Tekin, eğitimde daha dirençli, çevreyi koruyan ve yenilikçi çözümler üretebilen bir nesil yetiştirmeyi amaçladıklarını ifade etti.

Tekin, özellikle müfredatın içerisine "iklim, çevre ve yenilikçi çözümler" gibi derslerin eklendiğini ve bu derslerde çocukların çevre bilinci kazanarak, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretme konusunda bilinçlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Bu derslerde "yeşil teknolojiler", "çevre eğitimi" ve "iklim bilinci" gibi başlıklara yer verildiği aktarıldı.

AFET YÖNETİMİ VE TOPLUMSAL DAYANIKLILIK

Tekin, Türkiye'nin afetlere karşı hazırlık ve direncin artırılması konusunda da önemli adımlar attığını belirtti. 6 Şubat 2023 tarihinde yaşanan büyük depremin ardından, Türkiye'nin müfredatında afet yönetimi ve toplumsal dayanıklılık başlığı altında özel bir konuya yer verildiğini söyledi. "Afet eğitimi, yerel bilgi ve kapasite geliştirme gibi konulara müfredatımızda daha fazla önem veriyoruz. Deprem, sel, kuraklık gibi afetlere maruz kalan bölgeleri göz önünde bulundurarak, afetlere karşı direncin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapıyoruz" dedi.

Bakan Tekin, afetlerin eğitimdeki rolüne de dikkat çekerek, bu konuda toplumda farkındalık oluşturmanın önemini vurguladı. Ayrıca, afet yönetimi derslerinde Türkiye'nin çeşitli afetlerden aldığı derslerin öğrencilerle paylaşıldığını belirtti.

KADINLAR VE ÇOCUKLAR İÇİN İKLİM DİRENCİ EĞİTİMİNDE DAHA FAZLA FIRSAT

Bakan Tekin, eğitimde kadınlar ve çocuklar gibi grupların daha fazla yer almasını sağlayacak çözümler üretmeye çalıştıklarını da ifade etti. Bu grupların, iklim değişikliği ile mücadele ve iklim direnci konusunda daha etkin bir rol oynamalarının önemli olduğunu söyledi. Tekin, "Kadınlar ve çocuklar, iklim değişikliği ile mücadelede önemli bir aktör olmalı ve bu grupları daha etkili bir şekilde sürecin içerisine dahil etmeye çalışıyoruz" dedi.

YEŞİL EKONOMİ VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Tekin, eğitimde yeşil ekonomiye geçişi destekleyen bir strateji geliştirmeye odaklandıklarını ve çevreye duyarlı sektörlerde iş gücünün yetkinliğini artırmaya yönelik projeler üretmeye çalıştıklarını belirtti. Ayrıca, dijital eğitim ve uzaktan eğitim alanındaki dönüşümün de eğitim sisteminde önemli bir yer tuttuğunu ve bu alanda da projeler geliştirdiklerini söyledi.

ULUSLARARASI İŞBİRLİKLERİ VE KÜRESEL KATKI

Bakan Tekin, eğitimdeki bu dönüşümün küresel ölçekte de katkı sağlamasını umduklarını belirterek, Birleşmiş Milletler (UN), UNICEF, Dünya Bankası ve UNESCO gibi uluslararası kuruluşlarla ortak projeler yürütme amacında olduklarını ifade etti. "Bu tür etkinliklerin, doğa, temel hak ve hürriyetler gibi konularda ülkelerimize önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum" diyerek, küresel işbirliklerinin eğitimde sürdürülebilir kalkınma ve çevre bilincinin artırılmasına katkı sunacağını söyledi.

EĞİTİMDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE AFET YÖNETİMİ VURGUSU

Bakan Tekin'in açıklamaları, Türkiye'nin eğitim sisteminin sadece yerel değil, küresel düzeyde de iklim değişikliği, afet yönetimi ve toplumsal dayanıklılık gibi kritik konuları ele alarak geleceğin çocuklarını bu konularda bilinçlendirme amacında olduğunu gösteriyor. Hem afetlere hazırlıklı bir nesil yetiştirme hem de çevre bilinci ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili yenilikçi çözümler geliştirme amacı doğrultusunda yapılan bu müfredat değişiklikleri, eğitimde önemli bir adım olarak kaydedildi.

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.