Eğitim Sen'den dikkat çeken tespit: Kamusal eğitimden vazgeçildiği için çocuklar eğitimden soğuyor
Eğitim Sen Genel Merkezi'nde bugün düzenlenen basın toplantısında yeni eğitim-öğretimin sorunları ve çözümleri masaya yatırıldı.
HABER: BÜŞRA SAĞLAM
Bölgesel ve toplumsal eşitsizliklerin çocuklar açısından eğitimini olumsuz yönde etkilediğini bildiren Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak, “Bölgesel ve ekonomik sorunlar çocuklarda toplumsal eşitsizliklere yol açıyor. Bu konuda ulaşım çok önemli, özellikle kırsal kesimde yaşayan öğrencilerin okula gidip eğitim görememesi sorun oluşturuyor. Ayrıca yerinde eğitim öğretim de kaldırıldı. Çocukları servise almıyorlar. Bu her geçen gün kamusal eğitimden vazgeçilmesinin sonuçlarıdır.” dedi.
SINAV ODAKLI EĞİTİM SİSTEMİNE KARŞIYIZ
Irmak, günümüzdeki sınava dayalı eğitim sistemine karşı olduklarını ve deprem bölgesindeki eğitimin sağlıklı bir şekilde yürütülmediğini öne sürdü.
Sınav odaklı eğitim sistemine mecbur bırakılan çocukların tek tipleştiklerini belirten Irmak, “Sınav odaklı eğitim sistemi vazgeçilmez ciddi bir sorundur. Çocukların bu sisteme mecbur bırakılması öğrencileri tek tipleştiren ucube bir sistemle karşı karşıyayız.” ifadelerini kullandı.
Zorunlu eğitim sürecini kamusal eğitimin karşılaması gerektiğine dikkati çeken Irmak, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Çocukların zorunlu eğitim sürecini kamusal alanın karşılaması gerekir. Barınma, yiyecek ve su ihtiyacını kamusal eğitim karşılar. Lakin kamusal eğitimden vazgeçildiği için çocuklar eğitimden soğuyor. Dolayısıyla eğitime ulaşamadığı için okulu terk ediyor.”
"EĞİTİM ALANINDA YIRTIK ÇOK BÜYÜK"
Eğitimde sorunların olabileceğini hatırlatan Irmak, bu sorunların devlet tarafından çözülerek devam etmesi gerektiğini söyledi. Problemlerin katlanarak büyüdüğünü vurgulayan Irmak, “Sorunlar git gide büyüyor. Çünkü çok kısa dönemli planlar yapılıyor. Her gelen bakan kendince bir algı oluşturarak plan yapıyor. Bu programlarda kısa vadeli oluyor. Eğitim alanında yırtık o kadar büyük ki algıda fark etmiyor.” dedi.
"MAARİF MODELLİ EĞİTİME KARŞIYIZ"
Çocuk işçiliği konusuna da değinen Irmak, şu ifadelere yer verdi: “Çocukları korumak devletin görevidir. MEB çocuk işçiliğini meşru hale getirmesinde etkilidir. ÇEDES projesiyle insanların inançlarıyla oynamak yanlıştır. Eğitim de yaşanan her sorunda zenginlerin problemi çözülürken fakirlerde ise dini inanç konusu gündeme getiriliyor. Böyle maarif modelli eğitimi sunan gerici yaklaşıma karşı duracağız.”
OKULLAR DA TEMİZLİK SORUNU ÇÖZÜLMELİ
Okullardaki temizlik sorunu hakkında da konuşan Kemal Irmak, şunları kaydetti: “Okullara güvenceli temizlik elemanı alınmalıdır. Okullara 20 yıldır yardımcı personel alınmıyor. İŞKUR üzerinden bu ihtiyaç gideriliyor. Gecen gün yapılan açıklamayla okullara TYP programı kapsamında iş gücü uygulaması ile 3 günlük bir temizlik yapılacak. Bu sayede temizliği olmayan bir okul iklimi olacak. Sağlık koşullarını karşılamadığı içinde salgın hastalıklarla karşı karşıya gelecek.”
DEVLET YEMEK VE SU İHTİYACINI KARŞILAMAK ZORUNDA
Okullardaki yüzde 20 öğrencinin tuvaletten su ile beslendiğine işaret eden Irmak, “Yoksulluk derinleştikçe okullardaki çocuklar yetersiz beslenmeye devam edecek. Devlet bir öğün yemek ve su ihtiyacını karşılamak zorundadır.” diye konuştu.
DEPREM BÖLGESİNDE EĞİTİM HÂLÂ SORUN
Deprem bölgesinde eğitimdeki sorunların hâlâ çözülmediğini vurgulayan Irmak, şunları kaydetti: “Fiziksel yapı öğrenciler ve öğretmenler için hâlâ sorundur. Burada barınma en temel ihtiyaçların başında. Eğitim alt yapısı 20 aydır bölgede sorun teşkil ediyor. Sorun konteynerle çözülmeye çalışılsa bile eğitim niteliği düşük bir şekilde ilerliyor. Deprem bölgesindeki kalıcı konutların 1 yıl içinde tamamlanacaktı güya ama tamamlanmadı.”
Irmak, son olarak deprem bölgesinde ki eğitim ve barınma sorununun bir an önce çözülmesi gerektiğini bildirdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.