Eğitimde koronalı günleri yönetmek
Bir önceki yazımda sınava hazırlık gurubu olan YKS (TYT-AYT-YDT) ve LGS öğrencileri için karantinalı süreci nasıl yönetmeleri ve çalışma programlarına neleri dahil etmeleri, hangi kritik noktalara dikkat etmeleri konusu üzerinde durmuştuk. Bu yazımda da ilkokul, ortaokul, ve lise ara sınıf öğrencilerimiz için yol haritası oluşturacak ve çalışmalarına yön verecek önerilerden bahsedeceğim. Çalışma planımızda neler olması konusunda fikirlerimi sizlerle paylaşacağım. Bu süreçte belki de en önemli husus sosyal medyada veya aile ve arkadaşlarımız ile dahil olduğumuz whatsapp gruplarında asılsız haberlerden uzak durmalı, bu haberlere mesafeli bakmalıyız. Resmi açıklamaları takip etmeli ve dikkate almanız gerektiğini belirtmeliyim. Bu şekilde psikolojik ve ruh hijyeninize özen göstermiş olursunuz.
1. Kullanımınıza sunulmuş ve çevremizde yer alan teknolojik araçlardan (telefon, tablet, bilgisayar, dizüstü) ders çalışma zamanı içerisinde arınmak uzak kalmak çok önemli. Derslerimize gereken özeni göstermek için bu araçları bilinçli ve kontrollü kullanmayı alışkanlık haline getirmeliyiz.
2. Ders çalışma takvimimizi derli toplu ve gerçekçi plan program üzerine inşa etmeliyiz. Önümüzdeki zaman diliminde liselerde alan seçimi ve dal seçimi yapacak. Alınacak puanlar kariyer tasarımı, kariyer planlaması için çok ama çok etkili olacak. Uzaktan eğitim sürecinde bulunsak dahi, okul rehber öğretmeni, eğitim danışmanı ve tecrübesine, bilgisine güvendiğiniz öğretmenleriniz ile alan ve dal seçimi sürecinde iletişime geçiniz.
3. Ara sınıflar ders kitaplarında ünitelerin gerek başında gerekse sonunda yer alan hazırlık ve değerlendirme sorularına cevap aramalı ve soruları özenle çözmeli. Gerekli yerlerde öğretmenlerden destek almalı. EBA üzerinden konu ve soru çözümü yapmalı. Konu tekrarları, soru çözümünde veya eksik konuların tamamlanmasında, konuların tekrar edilmesinde online ve offline videolardan yararlanılabilir.
4. Dersin daha kalıcı ve etkili öğrenilmesi için çalışmalarınızda ağırlıklı olarak görsel şemaların, şekillerin bulunduğu harita, atlas veya maketler kullanılmalı. Konular tamamlandıktan sonra soru tekrarı ile konuyu pekiştirmemiz konuyu kalıcı getirmektedir. Konu sonrasında soru çözümünüzü kolaydan zora doğru planlayın, her düzeyde mutlaka soru çözümüne özen gösterin. Konu eksiği sonrasında çözülen soruların yüzde 80’i doğru değil ise konu tam olarak anlaşılmamıştır.
5. Uzaktan eğitim sürecinde derslerin ve ders tekrarlarının olduğu gün ve saatler mutlaka bilinmeli ve ders saatinde ekran karşısında tüm ders materyalleri ile hazır bulunulmalı.
6. Günün aynı saatlerinde kahvaltı ve yemek saatleri olmalıdır. Günlük rutin ne kadar iyi oluşturulursa öğrenci sürece o kadar rahat uyum sağlayacaktır. Her gün aynı saatte uyumaya ve sabah aynı saatlerde uyanmaya özen göstermeliyiz.
Kalın sağlıcakla…