Uzmanından fahiş fiyat için e-Devlet uyarısı: Vatandaş şikayetçi olmalı
Son dönemde aynı marka ürünlerin farklı marketlerde 2-3 katı etiket fiyatıyla satışa sunulması dikkat çekiyor. Bu durumun ‘fahiş fiyat’ olarak değerlendirildiğini belirten Avukat Özlem Şen, vatandaşların e-Devlet üzerinden veya ALO 175 hattını arayarak fahiş fiyat uygulayanları şikayet edebileceğini vurguladı.
Son dönemde aynı marka ürünlerin farklı marketlerde 2-3 katı etiket fiyatıyla satışa sunulması dikkat çekiyor. Bu durumun ‘fahiş fiyat’ olarak değerlendirildiğini belirten Avukat Özlem Şen, vatandaşların e-Devlet üzerinden veya ALO 175 hattını arayarak fahiş fiyat uygulayanları şikayet edebileceğini vurguladı.
SERBEST PİYASA VE FAHİŞ FİYAT ARASINDAKİ İNCE ÇİZGİ
Serbest piyasa ekonomisinde aynı ürünün farklı marketlerde farklı fiyatlardan satılması normal karşılanabilir. Ancak bazen fiyat farkları aşırı boyutlara ulaşarak fahiş fiyat artışlarına neden olabiliyor. Bu durumda vatandaşlar, tasarruf yapabilmek adına market market gezmek zorunda kalıyor. Avukat Özlem Şen, bu konuya dair vatandaşları bilinçlendirecek açıklamalarda bulundu.
Avukat Özlem Şen, fahiş fiyat uygulamalarının cezai müeyyidelere tabi olduğunu belirtti. Türk Ticaret Kanunu, Tüketici Koruma Kanunu ve perakende ticaretle ilgili düzenlemeler çerçevesinde fahiş fiyatlar ve stokçuluğa yönelik yaptırımlar bulunduğunu ifade etti. Şen, “Tüketiciyi Koruma Kanunu’nda Mayıs ayında güncellemeler yapıldı. Fahiş fiyat uygulayanlara yönelik idari para cezaları artırıldı. Ceza miktarı 100 bin liradan 1 milyon liraya çıkarıldı. Stokçuluk yapan firmalara verilen para cezası ise 1 milyon liradan 12 milyon liraya yükseltildi.” dedi.
“Fahiş fiyat ve stokçuluk, pandemi döneminde hayatımıza giren bir durum. Vatandaşların bu durumlara karşı hakları mevcut,” diyen Şen, bir markette fahiş fiyat artışını fark eden vatandaşların neler yapması gerektiğini anlattı:
“Vatandaşlar, e-Devlet üzerinden Ticaret Bakanlığı’nın düzenlediği ‘Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi’ formunu doldurarak şikayette bulunabilirler. İnternet kullanmayanlar ise Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nı arayarak şikayetlerini bildirebilirler. CİMER üzerinden yapılan şikayetler de Ticaret Bakanlığı’na yönlendirilmektedir.”
Yalnızca marketlerde değil, e-ticaret sitelerinde de fahiş fiyat artışlarının yaşandığını belirten Avukat Özlem Şen, “İnternet ortamında da fahiş fiyat artışları ve stokçuluk gibi eylemler gerçekleştirilebiliyor. Bu durumda Reklam Kurulu devreye giriyor ve içeriğin engellenmesine veya kaldırılmasına yönelik kararlar alabiliyor.” ifadelerini kullandı. Şen, internet üzerinden yapılan fahiş fiyatlı satışların da e-Devlet, Alo 175 ve CİMER üzerinden şikayet edilebileceğini belirtti.
Fahiş fiyat artışı ve stokçuluğa karşı yasal düzenlemelerin yeterli olduğunu vurgulayan Şen, “Denetimlerin daha da sıklaştırılması, bu durumun önüne geçilmesi açısından önemli,” dedi. Vatandaşların bilinçli olması ve şikayet mekanizmalarını aktif olarak kullanması gerektiğini belirten Şen, “Bu sayede haksız fiyat artışlarına karşı etkili mücadele edilebilir.” şeklinde konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.