Pandeminin faturası turizm sektöründe ağır oldu

Turizm sektöründe 27 yıllık deneyime sahip İlhan Doğan, pandeminin turizm sektörüne olan etkilerini ve sektörün yeni dönemdeki durumunu değerlendirdi.

Pandeminin faturası turizm sektöründe ağır oldu
Yayınlanma:

ÖZEL HABER: SÜMER TAŞKIRAN

Ankara Kızılay’da seyahat acentesi işleten ve 1996 yılından bu yana turizm sektöründe çalışan İlhan Doğan, “Turizm sektörü insanlarda her zaman güzellik oluşturan bir sektördür. İyi hizmet verirseniz karşılığını misliyle alırsınız." dedi.

Sektördeki duruma ilişkin açıklama yapan Doğan, "Bir müşteri size 10 müşteri getirir. Önemli olan işinizi iyi yapabilmeniz, doğru yönlendirebilmektir. Vatandaşa çıkar yolunu yapacak işi en sade ve yalın şekilde anlatmanız önemlidir. Turizm sektörünün incelikleri vardır. Özellikle tatil sektöründe iş insanlarına bütçelerine göre en iyi sunumları yapabilmeniz önemlidir. Otelleri güzel anlatmanız, tesisi tam anlamıyla hakim bir şekilde anlatmanız önemlidir. Bizler tatil sezonu öncesinde bütün otelleri geziyoruz ve gezdiğimiz otelleri müşterilerimize sunuyoruz. Müşterilerimizin beğenisi doğrultusunda satışlarımızı gerçekleştiriyoruz.” diyerek sektörün işleyişi hakkında bilgi aktardı.

Genelde yerli misafire hizmet sağladıklarını belirten İlhan Doğan, “Tabii bunun yanında Türk olup yabancı ülkede yaşayan ve bize ulaşan misafirlerimiz de var. Onların da tatil planlarını yapıyoruz. Uçak bileti, otel transferi dahil olmak üzere tam konsepte, hizmet veriyoruz. Bu hizmeti verirken uçağın iniş saatlerinden transferin gerçekleştirme saatlerine ve otelde ilk karşılaşmaya kadar her detaya dikkat ediyoruz.” dedi.

turizm1.jpg

"PANDEMİ DÖNEMİNDE TURİZM SEKTÖRÜ ZARARA UĞRADI"

2019 yılında bütün dünyayı sarsan bir COVID-19 pandemisi ve yeni çıkan Eris varyantı etkilerini anadolugazete.com.tr’ye değerlendiren işletmeci İlhan Doğan, şu ifadelere yer verdi: “COVİD-19’da ilk etapta havalimanları kapatıldı. En çok etkilenen sektör maalesef turizm sektörü oldu. Havalimanı kapanınca tatil beldelerindeki otel satışları da durdu. Bunun neticesinde bizim gibi seyahat acenteları özellikle turizmde hizmet eden acenteler büyük zorluk yaşadı. Yaklaşık 3-4 ay kapalı kaldık. Mevcut personellerimizin giderlerini ve maaşlarını karşılamak durumunda kaldık. Ofis kiraları, personelin sigortası devam etti ve bizim için çok olumsuz oldu. Bir şekilde kendi imkanlarımızla karşıladık. Maalesef Devletten, Bakanlıktan yeterli desteği göremedik. Pandemi döneminde devletten özellikle turizm açısından destek verilseydi, personelimizin gideri veya kirada olan arkadaşlarımızın kira desteği verilseydi daha iyi olurdu. Umarım bir daha böyle sıkıntılı süreçler yaşamayız. Pandemi üretimsizlik getiriyor. Ülkemize üretim olmayınca insanların alışverişi de kısıtlanıyor. Her sene tatile giden insan artık 3-4 yıldır pandemi boyunca tatile gidemez oldu.”

"SEYAHATLERDE ÖNLEMLERE DEVAM EDİLMELİ"

Seyahatlerde maske, mesafe ve hijyen kurallarına devam edilmesinin faydalı olacağına dikkat çeken İlhan Doğan, "Pandemi sürecinde ülkemizin güzel bir süreç geçirdiğini düşünüyorum. Ancak seyahatlerde önlemlere devam etmeliyiz. Aşı, maske ve mesafe kurallarına riayet etmeliyiz. Bu kurallara uymak bizim için bir yük olmamalı. Ben şahsen maske ve hijyene her zaman dikkat ederim ve rahatsız olmadım. Yeni çıkan Eris varyantı ve benzeri varyantalara karşı tedbirlerimizi her zaman almalıyız." şeklinde konuştu.

Eris varyantı veya benzeri varyantlara karşı olası pandemi süreci ile ilgili görüşlerini dile getiren Doğan, “Bu konuda Sağlık Bakanımız Sayın Fahrettin Koca’ya güveniyoruz. Pandemi sürecinde Bakanımızın öncülüğünde ülkemizin güzel bir süreçten geçtiğini düşünüyorum. Elbette Sayın Bakanımız en iyisini bilir ve bizi doğru şekilde yönlendirir. Eğer Eris varyantı ciddi noktalara ulaşırsa ülkemiz adına yakın zamanda önlem almanın fayda sağlayacağını düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.

Doğan, sözlerine şöyle devam etti: “Yakın tarihte insanlığın daha önce hiç böylesi devasa bir virüs yaşanmamıştı. Kontrollü kapanma ile bir şekilde pandemiyi atlatmaya çalıştık. Toplumsal olarak bu konulara duyarlı olup önlemlerimizi almamız, maske mesafe kurallarına riayet etmemiz lazım. Bazı uzak doğu ülkelerinde hala maskeler kullanılıyor ve hiç çıkarmayan ülkeler de var. Takdirle karşılıyorum. Bence biz de bunu alışkanlık haline getirmeliyiz. Ben şahsım adına maskeyi ilk kullananlardanım, hijyene son derece dikkat edenlerdenim ve hiç rahatsız olmadım. Bu şekilde bireysel önlemler almalıyız.”

turizm2.jpg

TATİL YAPMA ANLAYIŞI DEĞİŞTİ

2019 yılından 2022’nin sonuna kadar insanların yüzde 90’ının tatil anlayışının değiştiğine vurgu yapan İlhan Doğan, “Bu süreçte insanlar genelde köyünde veya yakın çevresindeki illerde tatil yapmayı tercih etmek zorunda kaldı. Otel tatili maalesef olmadı diyebilirim. Yüzde 10 grubu gidebildi. Ama bu sene itibariyle iç turizmde yüzde 70 oranında hareketlilik vardı. Dış turizmde de yaklaşık yüzde 80-90 oteller sezonunda doluydu. Yabancıların en çok tatili tercih etmelerindeki sebep dövizin yükselmesidir.
Evet, bizim kendi vatandaşımız için tatil ciddi rakamlar arz ediyor ancak yurt dışından gelen yabancı 4 bin 000 dolarla geldiği zaman Türkiye'de en güzel otelde çok güzel bir tatil yapabiliyor. Ülkemiz için maalesef enflasyonun yükselmesi tatili olumsuz yönde etkiledi” diyerek tatil tercihleri ve nedenleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu.

TELEFONLARA GELEN MESAJLARA İTİBAR ETMEYİN

İnternetten bilet alınmamasının tehlikelerine vurgu yaparak mutlaka Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) üyesi acentelerden muhatap alacaları birinden bilet alınmasını tavsiye eden Turizmci İlhan Doğan, yabancı vatandaşların bu konuda mağduriyet yaşama riskinin daha yüksek olduğunu söyledi. Doğan, yabancı vatandaşların çoğunun oturum izni olmadığı için şikayette dahi bulunamadığını ve bu nedenle dolandırılma riskinin daha yüksek olduğunu belirtti. Turistlerin, telefonlarına gelen mesajlara itibar etmemeleri ve biletlerini TÜRSAB üyesi acentelerden almaları gerektiğini söyleyen Doğan, "Otellerin zaten yurt dışındaki firmalarla anlaşmaları var. Bir otelin kişilerin telefonuna mesaj göndermeye ihtiyacı yok" dedi.

Ayrıca internet üzerinden bilet satışlarında vatandaşların uçak bilet iptali durumunda ücret iadesinin mutlaka alınması gerektiğinin altını çizen Doğan, “Devletin acentelere ödediği, vatandaşımızın doğal hakkı olan vergi ücretini mutlaka talep etsinler.” diyerek vatandaşların kullanması gereken yasal hakları hatırlattı.

 Muhabir
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.