Yozgatlı pancar üreticileri randevu sisteminden şikayetçi: "Mağduriyetimiz artıyor"
Yozgat’ta şeker pancarı üreticileri, bu yıl etkili olan kuraklık, dolu gibi doğal afetler ve düşük pancar fiyatları nedeniyle ekonomik zorluk yaşarken, şimdi de şeker fabrikalarının randevu sistemine geçmesi nedeniyle mağduriyet yaşıyor.
Tarlalarından söküp teslim etmeye hazır hale getirdikleri pancarlarını, fabrikalara teslim edemeyen çiftçiler, ürünlerini tarla kenarına yığmak zorunda kalıyor. Ancak bekleyen pancarların kilo kaybına uğraması, üreticilerin zararını daha da artırıyor.
“PANCARLAR KAUÇUĞA DÖNÜYOR”
Yozgat Ziraat Odası Başkanı İsmail Açıkgöz, konuyla ilgili açıklamasında, tarlada bekleyen şeker pancarlarının hızla kilo kaybettiğini belirtti. “Arazide her tarlanın başında 50-100 ton pancar var. Çiftçi pancarını söktüğü anda 30 ton gelen ürün, beklediği için 23 tona kadar düşüyor. Bu çiftçinin cebinden çıkan bir zarar. Bekleyen pancarlar kauçuğa dönmüş durumda. Şu anda Yozgat’ın birçok bölgesinde, özellikle Çorum ve Yerköy gibi merkezlere giden ürünlerde ciddi bir sıkıntı yaşanıyor,” dedi.
Açıkgöz, sürecin hızlandırılması gerektiğini vurgulayarak, “11. ayın 17’sindeyiz. Tarlada pancar bekletmenin mümkün olmadığı bir dönemdeyiz. Çiftçi bir an önce ürününü fabrikaya teslim etmeli, aksi halde ciddi maddi kayıplar yaşanacak,” ifadelerini kullandı.
"SÜREÇ ÜRETİCİYİ ZOR DURUMDA BIRAKTI"
Randevu sisteminin uygulanmaya başlaması, üreticilerin teslimat sürecini uzatırken, tarlada bekleyen pancarların nem kaybedip çürümesine yol açıyor. Çiftçiler, pancarlarının en fazla 15 gün daha tarlada bekleyebileceğini belirterek, yetkililerden acil çözüm bekliyor.
Yozgat’taki şeker pancarı üreticilerinin bu çağrısı, hem ürün kaybını önlemek hem de üreticilerin zararını en aza indirmek için hızlı bir müdahale gerektiğini ortaya koyuyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.