Aslan: Online eğitim öğrencilere yürümeyi unutturdu
Ankara’nın başarılı eğitim kurumlarından birisi olan Eras Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Aslan, yeni eğitim-öğretimin okulların yüz yüze açılmasıyla birlikte online eğitimin çocuklar üzerinde bıraktığı davranış bozukluklarına dikkati çekti.
Eğitimci Erhan Aslan,’Pandemi döneminde eve kapanan çocuklar, akranlarından uzak kalınca ve yeni tip aile yapısı ortaya çıkınca, çocuklarda davranış bozuklukları yaşanmaya başladı. Yüz yüze eğitimle okula dönen kimi çocukların yürümeyi dahi unuttuğunu gözlemledik ’dedi.
Dünyayı etkisi atına alan Covid-19 salgını her sektörü etkilediği gibi eğitim sektörünü de etkiledi. Pandeminin ortaya çıkmasıyla birlikte geçtiğimiz yıllarda başta ülkemiz olmak üzere birçok ülke tedbir kapsamında yüz yüze olan eğitimlere ara verdi. Bu durum ise öğrenciler üzerinde çeşitli dezavantajlara neden oldu.
Yüz yüze eğitimden uzaklaşan öğrenciler yeni eğitim modeli olan online eğitime ayak uydurmaya çalışırken, yeni alışkınlıklar hem eğitim sektöründe hem de öğrenciler ve aileler üzerinde teknolojik alt yapı materyalleri gibi sıkıntıları ortaya çıkardı. En başta ise öğrencilerin okuldan, arkadaş ve öğretmenlerinden uzak kalması, onların hem akademik hem de sosyal yaşamlarını büyük oranda olumsuz etkiledi.
Yeni Eğitim-Öğretim döneminin üç ay önce yüz yüze başlamasıyla birlikte milyonlarca öğrenci okullarına döndü. Fakat eğitime aylarca evde devam eden öğrencilerde okula uyum sürecinde zorluklar yaşanmaya başladı.
ONLİNE EĞİTİM ÇOCUKLAR İÇİN DEZAVANTAJ OLDU
Ankara’nın başarılı eğitim kurumlarından birisi olan Eras Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Aslan, yeni eğitim-öğretimin okulların yüz yüze açılmasıyla birlikte online eğitimin çocuklar üzerinde bıraktığı davranış bozukluklarına dikkati çekti. Aslan, “Pandemi, tüm sektörleri etkiledi. Herkes kendi ağırlığınca sıkıntı çekti. Eğitim sektörü de pandemiden olumsuz etkilenen sektörlerden biri oldu. Hastalık süresince çocuklar evlerinden çıkamadı, eğitime uzaktan devam etti. Bu süreçte ağırlık olarak öğrencilerin yaşadığı akademik kayıplar konuşuldu ama en önemli konu öğrencilerde oluşan davranış bozuklukları. Öğrencilerin eve kapandığı dönemde yaşadığı davranış bozukluklarını, yüz yüze eğitime başladığımız Eylül ayından itibaren gözlemlemeye başladık. Öğrencilerde oluşan davranış bozuklukları hemen bitecek gibi görünmüyor, bu durum zaman içerisinde telafi edilecektir” dedi.
ÇOCUKLAR İÇİN İLKOKUL ÇAĞI DÖNÜM NOKTASIDIR
Aslan, “Bazı çocuklar kendini iletişime ve sosyalleşmeye kapatmış. Arkadaşıyla oyun kurmuyor. Oyun kuran çocuk ise, oyunu bozuyor. Çocuk her zaman kendi istediğinin olmasına alışmış ama hayatın içinde bu mümkün değil. Hiçbirimizin her dediği olmadı, olamaz. Çocuğun sosyalleşme çağı, ilkokul çağıdır. Pandemi döneminde eve kapanan bu dönemdeki çocuklar, akranlarından uzak kalınca ve yeni tip aile yapısı ortaya çıkınca, çocuklarda davranış bozuklukları yaşanmaya başladı. Yüz yüze eğitimle okula dönen kimi çocukların yürümeyi dahi unuttuğunu gözlemledik” ifadelerini kullandı.
İlkokul çağı çocuklarının gördüğü model, uzaktan eğitim modeli olduğunu belirten Aslan,’ Çocuk, televizyon veya internetten bağlanarak derslerini takip etmeye başladı. Yatağın, kanepenin üzerinden önündeki ekrana baktı. Yüz yüze eğitime başladığında da aynı davranışları sınıfta da yapmak istedi çünkü özellikle ilkokul düzeyindeki çocuklar, başka bir eğitim model görmedi’ diye konuştu.
EĞİTİMİN AMACI ANALİTİK DÜŞÜNMEYİ SAĞLAMAKTIR
Uzaktan eğitimin ortaya çıkardığı diğer bir problemin öğrencilerin okuldan uzaklaşması olduğunu belirten Aslan, “Yüz yüze eğitimin başlamasıyla birlikte aslında öğrencilerin okuldan uzaklaşmaya başladığını gördük. Açık liseye geçen çocukların oranına bakılırsa bu durum görülecektir. Bir çocuğun bu şekilde okuldan uzaklaşması geleceğimiz adına oldukça kötü bir durumdur. Eğitimin amacı sadece çocuğun matematiksel problemlerle uğraşmak olmadığını, çocuğun yeri geldiğinde hayatın içerisinde de analitik düşünmesini, günlük yaşamda karşılaştığı sorunlara rasyonel, kalıcı çözümler üretebilmesini sağlamaktır” şeklinde konuştu
ÇOCUKLAR PANDEMİ İLE TEKNOLOJİK VE YAZILIMSAL MESLEKLERİ TERCİH EDİYOR
Dünyada yaşanan pandemi sürecinin öğrencilerinin gelecekte seçecekleri meslek seçimlerini de etkileyeceğini ifade eden Erhan Aslan,’ Önceden meslek seçiminden sıklıkla tercih edilen sağlık alanlarının pandemi ve sonrasında tercih edilmemeye başlandı. Tıp ve diğer sağlık alanları, öğrencilerin meslek seçiminde öncelikleri oluyordu ancak pandemi bu durumu değiştirdi çünkü öğrenciler sağlık çalışanlarının riskini gördü. Pandeminin dijitalleşme sürecini daha fazla gözle görülür hale getirmesi, meslek seçimlerini değiştirdi. Çocuklar pandemi ile teknolojik ve yazılımsal meslekleri tercih etmeye başladı. Bu demek oluyor ki, durum böyle giderse gelecekte daha az sağlık çalışanı ile sağlık hizmetlerini kontrol etmek zorunda kalacağız” diye konuştu.
HER ÇOCUK BİREYDİR
Sonsöz olarak meslek seçiminin bir süreç olduğunu söyleyen Aslan, “Her çocuk bir bireydir. Ailenin kendi bakış açısını çocuğa dayatmaması lazım. Meslek seçiminde sabırlı olmak gerekiyor ve zamanla yeteneği ortaya çıkan çocuğu, yeteneğine göre desteklemek gerekir. Bizde Eras Eğitim Kurumları olarak ekonomik dezavantajı olan ailelerin çocukları için bursluluk sınavı düzenliyoruz. 25-26 Aralık’ta bursluluk sınavı yapacağız. Ekonomik dezavantajı olan ancak yeteneği, ilgili olan çocuklar, bu sınavdan iyi bir not alırsa okulumuzda ücretsiz eğitimden yararlanabilir” diyerek sözlerini noktaladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.