Müfredat değişiyor, taslak belli oldu

Yeni müfredat taslağı, özellikle 12. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin içeriğinde önemli değişikliklere işaret etti.

Müfredat değişiyor, taslak belli oldu
Yayınlanma:

Milli Eğitim Bakanlığı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni müfredat taslağını kamuoyunun görüşüne sunarak tartışma platformu olan "https://gorusoneri.meb.gov.tr/" adresinde yayınladı. Yeni müfredat taslağı, özellikle 12. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin içeriğinde önemli değişikliklere işaret etti. Bu değişiklikler, 2018 yılında yayımlanan önceki müfredat ile arasındaki farklılıklarla dikkat çekti.

MEB'in hazırladığı yeni müfredat taslağına göre, 12. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ünite sayısı üçe indirildi. Yeni müfredatta, dersin konuları sırasıyla "Modern Türk Devleti’nin Doğuşu, Türk İnkılabı ve Atatürkçülük, 2. Dünya Savaşı’ndan Küreselleşme Sürecine Türkiye" olarak belirlendi. Önceki müfredatta ise sekiz ünite bulunuyordu.

Yeni müfredatta ayrıca öğrenme çıktıları sayısı da azaltıldı. 2018 ve 2024 müfredatlarında ders süresi aynı kalsa da, öğrenme çıktıları 33'ten 16'ya düşürüldü.

Müfredatın birinci ünitesinde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden süreç, Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleri ve Milli Mücadele sürecindeki olaylar ele alınıyor. İkinci ünitede ise Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde yapılan inkılaplar ve Türk modernleşmesinin etkileri inceleniyor.

Önceki müfredatta bulunan "Pontus meselesi, Ermeni Sorunu / Tehciri, 1915 Olayları" gibi ifadeler yeni müfredatta değiştirildi. Bu konuların yerine "Asılsız Pontus iddiaları – Asılsız Ermeni iddiaları" ifadeleri kullanıldı. Ayrıca, öğrencilere "Asılsız Ermeni iddialarının ortaya çıkış nedenleri neler olabilir" gibi sorular yöneltiliyor.

Yeni müfredatta Filistin meselesi gibi konular da ele alınıyor ve öğrencilere bu konuları hakkaniyetli bir şekilde değerlendirme görevi veriliyor. Ayrıca, Türkiye’nin dış politikası ile ilgili olarak "Türkiye’nin deniz jeopolitiği ve Mavi Vatan, asılsız Ermeni iddiaları ve ASALA terörü, Dağlık Karabağ Sorunu" gibi konular da eklenmiş durumda.

Öğrencilerden, çeşitli konularda ödev, sunum, rapor gibi çalışmalar yapmaları isteniyor. Bu çalışmalarda, öğrencilerin geniş bir perspektiften konuları ele alması ve farklı kaynakları incelemesi bekleniyor. Bu çerçevede, öğrencilere çeşitli önemli şahsiyetlerin hayatlarını araştırıp sunmaları veya Türkiye'nin dış politikasındaki sorunlara çözüm aramaları gibi görevler veriliyor.

Bu müfredat değişiklikleri, öğrencilere daha geniş bir bakış açısı kazandırmayı ve onları çağın gereksinimlerine daha iyi hazırlamayı amaçlıyor.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.