Otizmli çocukların eğitimi artık robotla yapılacak! Bu robot çok konuşulacak...
Özel gereksinimli ve otizmli çocuklar için geliştirilen eğitim robotu Joysper, eğitim sürecini çok farklı bir yere taşıyarak hem eğitmenlerin hem de çocukların daha verimli olmasını sağlıyor. Birçok ödüle layık görülen projenin Genel Müdürü ve CEO’su Eshagh Shahnavazi, anadolugazete.com.tr’ye konuştu.
ÖZEL HABER: SAMET EKER
Otizmli çocukların eğitim süreçleri için yola çıkan Joysper ekibi birçok projede ödül alırken kendilerini geliştirmeye de devam ediyor. JoyBoard kişiselleştirilmiş eğitim ile hem çocuklar hem de eğitmenler rahat edecek.
Sizi tanıyabilir miyiz?
Eshagh Shahnavazi: Aslen İranlıyım ve 2015 yılında Türkiye’ye geldim. Şu an eğitim teknolojileri üzerinde kendimi geliştiriyorum. Bu konuda da çalışmalar devam ettiriyoruz. Fennaver Akademi’nin kurucu ortağıyım hem de Joysper girişiminin ortağıyım. Şu anda aktif olarak Joysper üzerinde ilerliyoruz.
“KİŞİSEL EĞİTİM”
Joysper nedir?
Eshagh Shahnavazi: Otizm spektrum bozukluğu yaşayan 3 ile 12 yaş arasındaki çocuklar için eğitim platformu geliştirdik. Burada ki ürünler ise Joysper ve Joysapp. Otizm çok değerli ve önemli bir konu olduğu için her çocuk özel olduğunda kişiselleştirilmiş eğitim ile çok etkili olabiliyor. Bundan dolayı ürünlerimizle eğitimi kişiselleştirmeye çalışıyoruz. Olabildiğince robot ile eğitim sırasında çocukların etkileşime girmelerini sağlıyoruz. Robotun eğitim sırasında hoş ve güzel gözükmesinden dolayı çocukların motivasyonunu artırıyor. Dikkatlerini toplamasına yardımcı oluyor. Oradaki terapistlerin ve eğitimcilerin işini çok kolaylaştırıyor, ortak bir dikkat oluşturmuş oluyorsunuz. Çocuk, robot ve terapist arasında ortak üçgeni sağlamış oluyorsunuz. Günlük aktiviteler veya duygular öğretilmeye çalışılıyordur; bu anlamda büyük bir destek sağlıyor.
“HER ŞEY KVKK KAPSAMINDA”
Robotun raporlama sistemi üzerine bilgi verebilir misiniz? Kişisel verileri nasıl koruyor?
Eshagh Shahnavazi: Buradaki robotlar rehabilitasyon merkezlerinde kullanılıyor. Biz yönetimin başvuru kaydı aldığındaki bilgileri KVKK kapsamında kullanıyoruz. Buradaki veriler dikkat süreleri veya özellikle ortak dikkat süreleri. Seslenmeye verdiği süre veya tepki, etkileşim süreçleri çok önemli. Etkileşim sürelerini olabildiğince yüksek tutmaya çalışıyoruz. Bütün bu bilgilere herhangi bir evrakla uğraşmadan ulaşma imkanını sağlıyoruz.
BİRÇOK ÖDÜL ALDI
Joysper nerede yer aldı ve nerelerde kullanıldı?
Eshagh Shahnavazi: Türkiye’deki önemli projelerde ve vakıflarda deneme, pilot çalışmalarımızı yaptık. SOBE Otizm Vakfı ile çalışmalar yaptık. Tohum Otizm Vakfı ile test çalışmaları için hazırlık yapıyoruz. Farklı disiplinler çalıştığımız rehabilitasyon merkezlerinde de denemeler yapıyoruz. Çünkü oradaki dönüşler bizim için çok önemli. Şu ana kadar yaptıklarımız arasında sizinle tanışma sürecimizde TEKNOFEST Ankara 2023’te En İyi Girişim Ödülü almıştık. Ekibimizi 4 kişiden 8 kişiye çıkarttık. Böylece mühendislik, özel eğitim ve terapi alanında yeni yetenekleri ekibimize dahil ettik.
Joysper olarak, Basaksehir Living Lab ve in4startups'ın düzenlediği Startup Yatırım Zirvesi'ne katıldık. Joysper Gelecek Vadedenler Girişimler 24'te ‘Sosyal Girişim’ kategorisinin şampiyonu seçildik. Uluslararası girişim ekosistemini bir araya getiren Takeoff İstanbul etkinliğinde Joysper olarak yer aldık, çalışmamızı girişimcilere ve yatırımcılara anlatma fırsatı bulduk. Joysper olarak Türkiye Innovation Week 2023 etkinliğinde yerimizi aldık. Etkinlikte özel çocuklar için geliştirdiğimiz inovasyonları anlatma fırsatı bulduk. Türkiye’de önemli uluslararası kuluçka merkezlerinden International Incubation Center’den kabul aldık.
“JOYBOARD İLE ÖĞRENME SÜRECİ DESTEKLENİYOR”
Joysper olarak robota yönelik geliştirme amaçlı bir projeniz var mı?
Eshagh Shahnavazi: Evet, var. Yenilikçi bir yaklaşımla eğitmenler ve uzmanlar için geliştirdiğimiz JoyBoard uygulaması eğitim setleri oluşturmayı kolaylaştırarak öğrenme deneyimini daha etkili ve eğlenceli hale getiriyor. Özel gereksinimlere göre eğitim setleri oluşturabiliyor. Çocukların öğrenme sürecini destekliyor. 16 farklı oyun seçeneği sunarak öğrenmeyi daha eğlenceli hale getiriyor. İstedikleri gibi özelleştirebiliyorlar. Böylece öğrenme ve motivasyon artmış oluyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.