Türkiye'nin en büyük e-ticaret platformu: Hepsiburada
Hepsiburada.com ile Türkiye'de dijital dönüşüme liderlik eden Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, ekonomi dergisi Fortune'ye konuştu. Dergi haberinde, Hanzade Doğan Boyner'in Hepsiburada.com'u e-ticaret denince akla gelen ilk marka o
Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Hepsiburada.com ile Türkiye’de dijital dönüşüme liderlik ediyor. Hepsiburada.com, Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika (EEMEA) ve Rusya’yı kapsayan bölgede en büyük e-ticaret şirketi konumunda. Hanzade Doğan Boyner, şirket ile ilgili yenilikleri ekonomi dergisi Fortune’ye anlattı. Fortune, Hanzade Doğan Boyner’in Türkiye ve Bölge de Hepsiburada.com’u e-ticaret denince akla gelen ilk marka olarak nasıl konumladığını yazdı.
17 MİLYON ZİYARETÇİ
Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan, 100 bin metrekare büyüklükteki depoya yapılan yatırımın önemini anlatan Hanzade Doğan Boyner, şunları anlattı: “Türkiye’de e-ticaret alanında şimdiye kadar yapılan en büyük ve ileri teknolojili depo yatırımı olarak dikkat çekiyor. Ayda 2 milyon ürün sevkiyatının yapıldığı Hepsiburada.com’un teknoloji üssüne son üç sene içinde 125 milyon TL yatırım gerçekleşti. 150 bini aşan bir gama yayılan 1.2 milyon adet ürünün depolandığı merkez, aysbergin görünür kısmı. Görünmeyen kısmında ise başka detaylar var. Operasyon merkeziyle bilgi işlem, CRM ve mobil alışveriş yatırımlarına hız katan Hepsiburada.com, ayda 17 milyon ziyaretçinin siparişlerini bir tıkla paketleyip ulaştırıyor.”
E-TİCARET STRATEJİSİ
Fortune, Hanzade Doğan Boyner’in, e-ticaret sektöründe, dünyada Jeff Bezos’un Amazon’una benzer bir hikayeyi Türkiye ve bölgesinde oluşturduğunu yazdı. Online bir kitabevi yaratma hedefiyle yola çıkan Bezos, Amazon.com ile dünyanın daha önce hiç görmediği bir iş fikrini hayata geçirmişti. İnternetin en tanınmış markasını yarattı, dünyanın en zengin adamlarından biri oldu. 90’lı yıllarda evinin garajında başladığı macerasına bugün 110 milyar dolar değerindeki perakende imparatorluğunu yöneterek devam ediyor. Bu etkileyici hikayeyi de değerlendiren Hanzade Doğan Boyner, “Amazon.com çok başarılı. Biz de güzel örnekleri inceliyoruz. Ancak, onlar Türkiye’de yerleşik değiller. Oysa Türk tüketicisinin ihtiyaç ve beklentilerini çok iyi özümsemiş Hepsiburada.com olarak, müşterisiyle duygusal bağ kurmayı başarmış, küresel düşünen, yerel hareket edebilen bir şirket olarak fark yaratıyoruz” dedi.
YÜZDE 40 PAYA SAHİP
Hepsiburada.com, Pazaryeri yatırımıyla da Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu olma özelliğini pekiştirdiklerini anlatan Hanzade Doğan Boyner, “Pazaryeri platformu, Hepsiburada.com cirosu içinde şimdilik yüzde 40 paya sahip. Büyümesi ise yüzde 100’ün üzerinde. Pazaryeri, sadece yeni müşteri kazandırmakla ve satışta olan ürün adedini artırmakla kalmayıp aynı zamanda Hepsiburada.com’un daha rekabetçi olmasına da olanak sağlıyor. Pazaryeri işbirliği kapsamında şu anda 2 binin üzerinde kayıtlı mağaza bulunuyor. Aylık ziyaret sayısı Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezinin 10 katından fazla. Satıştaki tekil ürün sayısı 1.5 milyon adet. Çok büyük yatırım yaptık. Biz bu yatırımı inşaat ve arsaya değil tamamını operasyon merkezinin teknolojisine, otomasyona, raf sistemlerine yaptık. Burayı bu hizmeti almak isteyen tüm markalara ve mağazalara açacağız. Hayatı kolaylaştıracak diğer yatırımlarımızdan biri; dağıtım şirketi kurmak. Bu konuda, Türkiye’deki dağıtım ve kargo şirketleri e-ticaretin hızına adapte olamadılar. Bu yatırımımızla, İstanbul içi dağıtımımızı yıl sonuna kadar kendimiz yapmayı planlıyoruz. Aynı gün teslimat ve randevulu teslimat konularına ağırlık veriyoruz” diye konuştu.
DİJİTAL DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK EDİYOR
Dergide yer alan yorumda ise Hepsiburada.com’un perakendeye rakip olmadığı gibi aksine konvansiyonel perakendeyi tamamladığı ve sektörün gelişmesine “dijital dönüşümle” öncülük ettiği belirtiliyor. Türkiye’deki e-ticaret sektörünün gelmesi gereken noktayı tayin eden değerlendirmeler yapan Hanzade Doğan Boyner, “Şu anda bazı markalar için satış kanalı olarak yeni ve oransal olarak küçük olsak da, doğru adımlarla en büyük ve en kârlı kanal olabileceğimize, dolayısıyla birlikte kazanabileceğimize inanıyoruz” diyor. Türkiye’de akıllı telefon penetrasyonunun yüzde 60’ları geçtiğini söyleyen Hanzade Doğan Boyner, internetten alışveriş oranlarının düşük kalmasının nedenlerini başka ülkelerden örnek vererek açıklıyor. İnternetten alışveriş oranlarının ABD’de yüzde 17, Avrupa’da yüzde 11, İngiltere’de yüzde 17 oranlarında olduğunu söyleyen Hanzade Doğan Boyner, şöyle devam ediyor: “e-ticaretin payı şu anda genel ticarette çok düşük kalıyor. Biz, bunu büyütmek için görevliyiz. Sektörün lideriyiz ve bu alana ciddi yatırım yapan bizim dışımızda başka şirket yok. Sorumluluk alacak bir şirket varsa o da lider olarak biziz. Pazarımızda oran sadece yüzde 1,5. Bu oranları yüzde 7’lere biz çıkaracağız.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.