Sınava hazırlık grubu bu süreci nasıl yönetmeli
Koronavirüs sebebiyle ülkemizde okulda ki eğitime ara verilmesi, eğitimin eve taşınması neticesinde bir eğitim danışmanı olarak süreçten etkilen grupları sınava hazırlık grubu, ara sınıflar ve veli olarak kategorize etmekte fayda olduğunu düşünüyorum . Nedeni ise bu 3 grubun gün içinde yapması gereken çalışmaların, aktivitelerin gruba göre farklılık göstermesi ve başarı için farklı reçeteler kullanmasıdır. Kendi felsefem gereği 6 adımda sınava hazırlık grubunun madde madde bu süreci nasıl yönetmesi gerektiği üzerinde duracağım.
Öncelikle sağlığımız için evlerimizde kalmalı, sosyal izolasyona dikkat etmeli ayrıca hem sosyal medyada paylaşılan hem de televizyon kanallarında virüsten korunmak için devamlı yayınlanan 14 altın kural çerçevesinde hastalıklardan korunmak amacıyla temizlik ve hijyen kurallarına dikkat etmeliyiz.
1-Zamanı çok iyi değerlendirmeliyiz. Çünkü bu tatil değil uzaktan eğitim ve özellikle YKS (TYT -AYT-YDS ) ve LGS için hazırlanan öğrencilerimiz için bir sınav gerçeği var. Sınava hazırlanan öğrenciler hazırlıklarına tam gaz ve en yüksek viteste devem etmeli. Bilinçli zaman tasarımı ve planlama derslerine, soru çözümüne, konu tekrarına, eksik konuların tamamlanmasına yönelik aktif ve verimli çalışma yapmalı.
2-Zamanı verimli ve yerinde kullanmak için sabahları erken kalkmak bizim güne dinç başlamamıza yardımcı olur. Fakat sabah erken kalmanın ilk adımı bir önce ki akşam erken uyumaktan geçiyor. Uykumuzu yeteri kadar alamadığımızda konsantrasyonumuzu ve dikkatimizi toparlayamayız. Ders takibi ve soru çözümünde de haliyle gerçek performansımızı gösteremeyiz.
3-Zamanın fazla olması, günün tamamının da farklı 2-3 dersin çalışılmasına imkan sağlayacaktır. Fakat ders çalışma sıralamamızı bir sayısal bir sözel olarak planlamalıyız. Gerekli gördüğünüz ve ihtiyaç duyduğunuz konularda mutlaka öğretmen, eğitim danışmanı ve eğitim uzmanları ile iletişimde bulunup online destek alınız.
4-Özellikle günde bir tanede olsa deneme sınavı çözülmesi, bizlere eksik olduğumuz konuları göstermekle birlikte çalışmamıza yönelik objektif tespitler yapmamızı sağlamakta. Bu çözümler bizlerin çalışmalarına yön vermekte ve yeni rotamızı belirlemekte bizlere yardımcı olur. Günlük programımızın kalbi, olarak değerlendirdiğim bu deneme çözümleri çalışma programımızın tam merkezinde mutlaka yer almalı.
5-YKS ve LGS’ye hazırlanan öğrencilerin kendi hedeflerine uygun her ders için günlük soru kotası belirlemeli ve bu kotanın esnetilmeden günü gününe soru çözümleri gerçekleştirilmelidir.
6-Merkezden eğitim, online eğitim sürecinde öğrencinin kendisi için ayırmış olduğu zaman diliminde bir değişiklik yapmamalı, örgün eğitim sırasında yolda veya arkadaşları ile geçirdiği vakti kendisine ayırdığı vakte eklememeli. Netlerini arttırmada kendisine verilen bir zaman olarak kullanmalı.
KALIN SAĞLICAKLA…