Bakan Uraloğlu. Türkiye’de TikTok zirvede!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de internette geçirilen günlük sürenin yaklaşık 7 saat olduğunu ve aktif sosyal medya hesap sayısının 303 milyon 97 bin olduğunu açıkladı. Bakan Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan "Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu" ile ilgili yaptığı yazılı açıklamada, dijital kullanım alışkanlıklarına dair çarpıcı veriler paylaştı. Raporda, Türkiye’de TikTok’ta geçirilen sürenin 30 saat 39 dakika olduğu belirtildi.

Bakan Uraloğlu. Türkiye’de TikTok zirvede!
Yayınlanma:

"Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu'na göre, dünya genelinde internet kullanıcı sayısı 5,52 milyara ulaşarak nüfusun yüzde 67,5’ine tekabül ediyor. Türkiye’de ise bu oran yüzde 86,5 ile dünya ortalamasının oldukça üzerinde bulunuyor. Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları, nüfusun yüzde 65,7’sini oluşturuyor.

SOSYAL MEDYAYA AYRILAN GÜNLÜK SÜRE 2 SAAT 37 DAKİKA

Dünya genelinde sosyal medya kullanıcıları günde ortalama 2 saat 19 dakika harcarken, bu süre Türkiye'de 2 saat 37 dakikaya çıkıyor. Kullanıcıların aylık ortalama kullandığı sosyal medya platformu sayısı dünya genelinde 6,8 iken Türkiye’de 7,5 olarak kaydedildi.

TİKTOK, TÜRKİYE’DE EN FAZLA ZAMAN HARCANAN UYGULAMA

Raporda, dünya genelinde 34 saat 15 dakika ile TikTok’un en fazla zaman geçirilen uygulama olduğu, Türkiye’de ise bu sürenin 30 saat 39 dakika olduğu belirtildi. Sosyal medya platformlarının Türkiye'deki kullanıcı sayılarında ise geçen yıla göre düşüş yaşandı. X (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilerken, Instagram kullanıcı sayısı yüzde 5 azalışla 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı ise yüzde 1,3 azalışla 34,3 milyona düştü. Buna karşın TikTok kullanıcıları yüzde 9,3 artış göstererek 39 milyona ulaştı.

ÇEVRİM İÇİ ALIŞVERİŞ VE DİJİTAL İÇERİK TÜKETİMİ

Türkiye’de çevrim içi alışveriş yapanların oranı yüzde 57,9 ile dünya ortalamasının üzerinde yer alıyor. Dijital içerik satın alma oranı ise yüzde 65,4 ile dünya genelindeki yüzde 65,9’a yakın bir seviyede. Mobil ödeme kullanım oranı dünya genelinde yüzde 23,7 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 12,1 olarak ölçüldü.

TÜRKİYE’DE REKLAMLAR VE DİJİTAL ARAŞTIRMALAR

Türkiye, Instagram reklamlarıyla ulaşılabilen 18 yaş üzeri kullanıcı oranında yüzde 82,8 ile dünya lideri. Çevrim içi marka araştırmalarında yüzde 32,9 ile arama motorları en çok tercih edilen kanal olurken, televizyon reklamları yüzde 32,8 ile ikinci sırada yer aldı.

Dünya genelinde internet kullanıcılarının yüzde 32,3’ü reklam engelleyici uygulamalar kullanırken, Türkiye’de bu oran yüzde 30,9 olarak belirlendi.

Bu veriler, Türkiye’nin dijitalleşme konusunda hem kullanım oranları hem de platform tercihleri bakımından dünya ile uyumlu ve yer yer önde olduğunu gösteriyor.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.