Instagram'ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı

Istagram’a erişim kısıtlanınca, sosyal medya kullanıcıları, dijital içerik üreticileri ve markalar alternatif platformlara yöneldi.

Instagram'ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı
Yayınlanma:

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, Instagram'ın devre dışı kaldığı dönemde markaların daha çok Google reklamlarına ağırlık verdiğini, ayrıca X, YouTube ve TikTok gibi platformların kullanımının arttığını belirtti.

Instagram, dijital içerik üreticilerinin anbean paylaşımlar yaptığı, markaların ürün ve hizmetlerini tanıttığı ve kullanıcıların trendleri takip ettiği önemli bir platform. Ancak, erişime kapandığında alternatif mecralar aranıyor.

Kaplan, Instagram'ın kapanmasıyla reklam bütçelerinin yeniden şekillendiğini ifade ederek, "Bu süreçte, tek yönlü dijital pazarlama stratejilerinin markalara zarar verebileceğini gördük. Markalar, sadece tek bir kanal veya yöntemle sınırlı kaldığında, erişim sıkıntısı yaşandığında hedef kitleyle etkili bir iletişim kurmakta zorlanıyor. Bu durumda markaların ve dijital içerik üreticilerinin B ve C planlarına sahip olması gerektiğini deneyimlemiş olduk. Ayrıca uzun vadeli stratejilerden biri olan arama motoru optimizasyonuna daha fazla önem verilmesi gerektiği ortaya çıktı" dedi.

DİJİTAL REKLAM PASTASINDA BÜYÜK PAY

Kaplan, Instagram'ın Türkiye'de aylık 51 milyon ziyaretçisi olduğunu ve dijital reklam pastasından aldığı payın yüzde 33 seviyelerinde bulunduğunu belirtti. "En çok reklam veren sektörler arasında e-ticaret, kişisel bakım ürünleri ve turizm öne çıkıyor. Özellikle yaz sezonu olduğu için turizm sektörü bu durumdan daha çok etkilendi. Erişimin kısıtlanmasıyla birlikte, özellikle X platformunda yoğun bir hareketlilik yaşandı. Birçok marka önceki stratejilerine devam ederken, bazıları yeni içerikler üreterek platforma katıldı. E-ticaret sektörünün dönüşü yüksek olan Google ve TikTok reklamlarına yönelmesi büyük önem taşıyor. Turizm sektöründe ise display ve video reklamcılık ön planda" dedi.

DEĞİŞEN DİJİTAL REKLAM STRATEJİLERİ

Kaplan, dijital reklam stratejilerinin esnek olması gerektiğini vurgulayarak, "Geçmişte YouTube'un da belirli bir süre kapandığı ve reklam verenlerin farklı stratejiler izlediği hatırlanmalı. Bu tür durumlara karşı hazırlıklı olunmalı. Dijital reklam stratejilerinde yaşanabilecek değişimlere hızlı adapte olmak, markaların rekabetçi kalmasını sağlar. Eğitimler ve sürekli trend takibi, bu süreçte markalara yardımcı olabilir ve dijital pazarlama stratejilerini optimize etmelerine olanak tanır" dedi.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.