Aşık Veysel Ortaokulu e-Twinning projeleri ile yurtdışına açılıyor
Keçiören Aşık Veysel Ortaokulu öğrencilerinin de dahil olduğu projeler kapsamında, öğrenciler ve öğretmenler farklı ülke ve farklı okullarla ortak çalıştılar.
Keçiören Aşık Veysel Ortaokulu öğrencilerinin de dahil olduğu projeler kapsamında, öğrenciler ve öğretmenler farklı ülke ve farklı okullarla ortak çalıştılar. Okul iki farklı uluslararası projeyi bir arada yürüttü. Projelerden ilkinde Türkiye, Makedonya, Romanya, Yunanistan ve Fransa ortaklığında yurt dışından 7 ortak, yurt içinde ise 10 okul olmak üzere toplamda 17 okul bulunurken, bir diğer projede Polonya, İspanya, Litvanya, Almanya, Yunanistan, Ermenistan ve Bulgaristan'dan 11 okul, Türkiye'den 3, toplam 14 okul ortak oldu.
Yurtiçi ve yurtdışı pek çok okulun beraber çalıştığı projeler kapsamında öğrenciler, Türk kültürünün öğeleri, yaşadıkları ortam, iklim değişikliği, çevre sorunları, göçmen öğrencilerin durumu gibi konulara yönelik çalışmalar yaparak birlikte eğitim gördüler. Web 2.0 araçları olan Canva, e-book, Google Forum, Mentimeter, Storjumper, Kahoot, Google Classroom, Tools, WordArd öğrenen ve bunları kullanan öğrenciler; Okul Müdürü Hamide Söymer rehberliğinde, bilişim teknolojileri ile çok güzel ürünler ortaya koydular.
Pek çok öğretmen ve öğrencinin yer aldığı çalışmalarda öğrenciler ve öğretmenler önce internet üzerinden tanıştılar. Ardından proje konularını ve proje ekiplerini oluşturdular. Kimi zaman bireysel, kimi zaman ise gruplar halinde işbirlikçi bir şekilde hareket edip ortak ürünler üzerinde çalışmalar yaparak proje sürecini yürüttüler. Öğrenciler, okullarını ve yaşadıkları bölgeyi tanıttıkları kartlar, çizgi romanlar, posterler, logolar ve sunumlar hazırlayıp, birbirlerine mektup yazıp, kart postal hazırladılar.
Projede okullarında dezavantajlı konumda bulunan göçmen öğrencilere yönelik kampanyalar da geliştirildi. Onların okula uyumundaki durumların tespiti için, tüm ortaklar kendi okullarında anket uygulandılar. Velilerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin ilgili görüşleri alındı. Duyarlılığı artırmak, avantaj ve dezavantajları tespit etmek için yürütülen çalışmada, sonuçlar raporlaştırıldı. Web 2.0 araçları ile uzaktan bağlantılarla, kimi zaman canlı olarak yapılan etkinlikler sayesinde öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesi, sosyal beceriler kazanması, tasarım ve üretim faaliyetlerinde bulunmaları, güzel ve kaliteli vakit geçirmeleri hedeflendi.
Aşık Veysel Ortaokulu öğretmenlerinin desteğiyle yürütülen e-Twinning projesiyle okulun, eğitimde çok güzel tecrübeler yaşamış oldu. Katılan öğrencilerde heyecan ve coşku oluşturan projeler, diğer öğrencilerin de e-Twinning projelerine karşı ilgilerini ve katılım isteklerini artırdı. Değerli okuyucularımız daha fazlasını görmek ve projeleri yerinde incelemek isterlerse sizleri de Aşık Veysel Ortaokulu’na davet ediyoruz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.