Türkiye’ de eğitimin sıfır (0) çektiği uluslararası patentle tescillendi
Sevgili anadolugazete.com.tr okuyucularımız; Çok yakından bildiğiniz üzere yazılarım hep gündemi takip etmek veya ülkemizin gündemden düşürülmek istenen konular üzerinedir.
Bu yazımızın konusu, okuduğunu anlamayan, anlayamayan öğrencilerimizin uluslararası yarışmada acınacak hale düşmeleri!
Amacım sizleri: PISA konusunu detaylı araştırmama, yazılı materyalleri ayrıntılı şekilde incelememe rağmen; istatistik, grafik, kanun, tüzük veya yönetmelikle oyalamak değil, Anadolu tabiriyle kitabın tam ortasından yazıyorum ki okuduklarını niçin anlayamıyor öğrencilerimiz yorumlayalım diye!
Buyurun hep beraber bakalım;
1. Öğretmen yetiştirdiğini sanan sözde üniversiteler 70’li yılların lise düzeyinde bile değiller,
2. Şehirlerimizde, ilçelerimizde ve kasabalarımızda (istisnalar hariç) kitap okumayan, öğrenciyi yüksek kira alınacak, yolunacak tavuk gibi gören, seçmenleri ışıltılı tabelalarla oyalayan, aldatan, çok sayıda içerikten yoksun sözde fakülte, yüksekokul var. Ancak ve ancak içerisinde dolu dolu eğitim verecek eğitim, öğretim elemanı maalesef yok.
3. Şatafatlı, çok süslemeli fakülte binaları var, içerisinde kurallara uygun eğitim kesinlikle yok. Sözde Yozgat’ta tabela Tıp Fakültesinde okuyor, uygulamayı eğer sıra gelir de fırsat bulursa Ankara’da öğrenmeye çalışıyor.
4. Son 20 yılda ülkemizde açılan İmam-Hatip sayısı 2001 yılında toplam 600 civarında iken Milli Eğitim Bakanlığının yayınladığı 2021-2022 eğitim yılına ait istatistiklere bakıldığında 3 bin 451 İmam-Hatip Ortaokulu, bin 693 İmam-Hatip Lisesi olmak üzere toplamda 5 bin 144 İmam-Hatip okulu açılmıştır. Ülkemizde ortaokul, lise, Anadolu liseleri ile fen liselerinin çoğu İmam-Hatip okullarına dönüştürülmüştür. Bu güne kadar devlet eliyle bir tek fen Lisesi açılmamıştır.
5- Sınıfların mevcut durumları ise içler acısı 50-60’lı öğrencisi olan binlerce sınıf var.
6-Öğrenciler dengeli besleniyor mu? Tam gün eğitim yapan okullarda, devletin bir öğün yemek vermesi gerekirken; balı, tereyağını, sütü, eti, balığı bırakın rüyalarda görmek mümkün değilken, milyonlarca öğrenci yeterli ve dengeli beslenmeyi bıraktık, sadece yaşamak için dahi beslenme olanağından yoksun duruma getirilmiştir. Kibrit kutusu kadar peynire, 3 tane zeytine, 1 tane yumurtaya, yarım halk ekmeğe ulaşamayan, beslenme çantasına koyamayan öğrenciler varken; tabii ki bu beslenmenin doğal sonucu olarak öğrenciler okuduğunu nasıl anlayacak ve yorumlayacak?
2022 Yılı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Sonuçlarına baktığımızda, Guatemala’nın eşdeğeri, Kamboçya’nın bir üstü seviyesini ancak geçmiş öğrencilerimiz!
Tabidir ki bu haliyle, İsveç, İsviçre, Finlandiya olacak değil ya? İdare Edenimizin çok yüksek ekonomi bilgileri, Eğitime Baka(n)mayaların bilgisizlikleri ile ülkemiz insanını açlığa, sefalete, sürünmeye şükrettirerek, ömür tüketmelerini sağlayacak ve gelecek nesiller bu şekilde heba olacaktır.
Ey muhteremler; "İlim, fen senin çocuklarının, torunlarının neyine? Sen yaşadığına karnının doyduğuna şükret, ucunda cennet var, o sana yeter de artar bile!"
PISA’da nedir ki, sen yılbaşı süsüne kafa yor, kadınların etek boyuna kafa yor, sen el ele tutuşan gençlere kafa yor, Eğitim ne işine yarar ki, cahil kalman İdare Edenimiz ve iş bilen ekibinin çok işine yarıyor.
Ancak; ülke elden gidiyor umurunda mı? Çünkü sen okumuyor, okutturmuyorsun, 4 yaşındaki çocuğunu kendisine tarikat diyen, din istismarcılarına teslim ederek bu ülkenin aydınlık yarınlarına ihtiyacı olduğunu önemsizleştiriyorsun. Sonra doğaldır ki eğitim seviyesi düşecek, iyi okuyan iyi okul bitiren de zaten yurt dışına gidecek, gidiyor da…
Sen burada cahillikle debelen dur ki ülke cahil kalsın OY’lar çoğalsın! Her şeyimiz Saray ve yandaş beslemeleri için! Açlık da nedir? O da senin, benim, herkesin sınavı yeter ki sırtına basanlar rahat yaşasın.
İşte sizlere canım ülkemizin eğitim özeti! Bu kafadan medeniyet değil ancak medet umar ve beklersin hem de çok beklersin! Sen en iyisi uyumaya devam et gerisi kolay, nasıl olsa makarna geliyor, eğitimle işin zaten yok!
Huşu içerisinde kaldır semaya ellerini duaya devam, çalıyor ama secdeye varıyor demeye devam. Karun gibi yaşayıp, evliya gibi nutuk atanları alkışlamaya devam, devam ,devam!!!
OY mu? Senin için en kolayı, Allah sonumuzu hayretsin!
Âmin, Âmin, Âmin
Kaynakça: Uluslararası Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) 2022 Yılı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Sonuçları (PISA) Sonuçları
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.