Bilim insanları obeziteyle ilgili yeni genetik varyant buldu

Bilim insanları, obezite riskini artıran 2 yeni genetik varyantın keşfedildiğini duyurdu.

Bilim insanları obeziteyle ilgili yeni genetik varyant buldu

Nature Genetics dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre, bilinen diğer obezite ile ilişkilendirilen varyantlardan farklı olarak, bu yeni bulunan varyantlar yalnızca yetişkinlerde etkili oluyor ve obez olma olasılığını 6 kat artırabiliyor.

Cambridge Üniversitesi Tıbbi Araştırma Konseyi'nden bilim insanları, Birleşik Krallık Biyobanka veri tabanında kayıtlı 500 binden fazla kişinin verilerini incelediler ve BSN ve APBA1 adlı iki genin varyantlarının yetişkinlerde obezite riskini artırdığını tespit ettiler.

Araştırmacılar, BSN'deki varyantların, aynı zamanda Bassoon olarak da bilinen, yüksek diyabet ve yağlı karaciğer hastalığı riskiyle ilişkilendirildiğini ve her 6 bin 500 yetişkinden birini etkilediğini kaydettiler.

Araştırma yazarlarından Profesör Giles Yeo, Time'a yaptığı açıklamada, bu gen varyantlarını taşıyan kişilerin yaşlandıkça beyinlerindeki nöronların bozulmaya başlamasıyla birlikte gıda alımını kontrol eden temel devrelerin etkilendiğini ve bu nedenle bu kişilerin obezite riski taşıdığını belirtti.

Yeo ayrıca, bu varyantların ilaç şirketlerine önleyici tedavi geliştirme konusunda fırsatlar sunabileceğini ifade etti.

Kaynak:Anadolu Ajansı