İnternet bağımlılığının yarattığı akademik sorunlar
İnternet ve bilgisayar akademik dünyanın hem dostu hem de düşmanıdır. İnternette geçirilen zamanın fazla olması, gençlerin ders çalışma saatlerinde azalma meydana getirir. Ders çalışmak sıkıcı ve yorucu bir işken, internette dolaşmak hem heyecanlı hem de eğlencelidir. Böyle bir durum karşısında internetin eğlendirici yanı çocuklar ve ergenler için daha çekici gelebilmektedir.
Öğrenciler için okul başarısı gelecek yaşamları için büyük önem arz etmektedir. Okul başarısızlığı hem kendileri hem de aileler için oldukça büyük kayıplara neden olabilmektedir. Bu yüzden aileler internete çok takılmanın, çocuklarının okul başarısını düşüreceği endişesi ve kaygısını yaşamaktadırlar. Ailelerin bu kaygılarında da haklılık payları vardır. Ders başarıları düşük öğrencilerin çocukların aileleriyle yaptığım görüşmelerin hemen hepsinde, çocuklarının ders çalışmamasının en önemli nedeni olarak; cep telefonuyla fazla vakit geçirmek olduğunu ifade etmişlerdir. Çalıştığım lise de öğrencilerimizin tamamına yakınında internet bağlantılı cep telefonu kullanmaktaydı. Öğrencilerim tamamı herhangi bir sosyal medyayı aktif olarak takip etmekteydi. Erkek öğrencilerin büyük bir oranı bilgisayar oyunları oynamaktaydı. Kız öğrencilerimiz ise sosyal medya platformlarında aktif bir şekilde kullanmaktaydılar. (facebook, intagram, twitter, snepcek ve diğerlerini) Öğrencilerle yaptığım görüşmelerde, çok sayıda öğrenci, interneti ders çalışmalarının önünde en büyük engel olarak görmüşlerdir.
İnternet, gençlerin ders çalışmasını engellediği gibi; öğrenmelerine olumlu yönde de katkıda sağlamaktadır. Özellikle son dönemlerde canlı ders anlatımlı videolar çok yaygınlaşmıştır. (Youtube ve diğer kanallarda). Bu kanallar amaca uygun bir şekilde doğru kullanıldığı zamanlarda öğrencilerin ders başarılarına önemli katkılar sunmaktadır. Ders ve konu bazında pek çok video, ücretsiz olarak öğrencilerin kullanımına açıktır. Son dönemlerde kurumsal firmaların sosyal sorumluk projelerinin içerisinde, öğrencilerin ders başarılarını artırmaya dönük uygulamalar yer almaya başlamıştır( Yapı Kredi Bankası sponsorluğunda Khan Akademi. gibi..) Bu kanalları etkili ve verimli bir şekilde değerlendiren öğrenciler, başarılarını ciddi oranda artırabilmektedirler. Özellikle kalabalık sınıf ortamlarında öğrenemeyen, öğretmeni ile duygusal bağ kuramadığı ya da öğretmenini sevemediği için derslerine motive olamayan öğrenciler; benzer konuları internet ortamında çok daha iyi öğrenip, derslerini başarabilmektedirler. Bütün mesele internetin amaca uygun bir şekilde doğru kullanılıp kullanılmamasından kaynaklanmaktadır. (Ögel. 2017)
Bugün okullarımızın büyük bir oranında akıllı tahta uygulamaları vardır. Bu akıllı tahtaların tamamı internet hizmeti vermektedir. İnternet hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin kullanımına açıktır. Özellikle öğretim boyutunda interneti etkin şekilde kullanan öğretmenler olduğu gibi, bunu etkin bir şekilde kullanmayan veya kullanamayan öğretmenlerde bulunmaktadır. Kendi çalıştığım okullarda bu araçları öğretimde etkin bir şekilde kullanan öğretmenlerin, dersleri daha iyi öğrettiğine şahit olmuşumdur. Bu araçların öğretimde kullanılması öğrenmeyi daha etkili hale getirebilmektedir. Çünkü bu araçlar dersleri tek düzelikten çıkararak; öğrenilen materyalleri hem işitsel, hem duyusal hem de görsel şekilde sunabilmektedir. Öğrencilerin öğrenme stillerine göre sunulmuş olmaktadır. (Her öğrencinin bir öğrenme stili vardır. Bazı öğrenciler görsel, bazıları işitsel bazıları da dokunsal öğrenme stiline sahiptir.) Yine bu dönem öğrencilerinin tamamı net nesline aittir. Bu öğrenciler bilgisayar ve internet teknolojisi içinde doğdu ve büyüdü. Bu araçların öğretimde etkin bir şekilde kullanılması onların doğasına daha uygun geldiğine inanmaktayım. Bu çocuklar bu araçları daha etkin bir şekilde kullanabilmektedirler. (Ögel. 2017)
Öğrenciler ders çalışma aracı olarak bilgisayar ve interneti kullanırken, bu araçların içinde yer alan ilgi çekici, onları etkileyecek ve çekecek çok sayıda çeldiricilerin yer alması ve bunlarla baş edememesi sonucu, derslerinden uzaklaşabilmektedirler. Öğrencilerin otokontrol becerileri geliştirmek, önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.