Engelli çocuklari rubik küp ile sosyal hayata bağlıyor

İranlı Klinik Psikolog Zohre Nazari, geliştirdiği özel rubik küplerle engelli çocukların zeka ve becerilerini güçlendirmeyi hedefliyor. Braille alfabesi ve özel şekillerle tasarladığı rubik küpler sayesinde engelli çocukların sosyal hayata daha kolay katılımını sağlamayı amaçlayan Nazari, özellikle görme engelli ve otizmli çocuklara yönelik eğitimler veriyor.

Engelli çocuklari rubik küp ile sosyal hayata bağlıyor
Yayınlanma:

İran’da üniversite eğitimini tamamlayan ve 20 yılı aşkın süredir klinik psikolog olarak çalışan Nazari, yıllar önce Türkiye’ye göç etti. Üniversite döneminde izlediği rubik küp yarışmalarında yarışmacıların gözlerini kapatarak küpü çözmeye çalıştığını fark eden Nazari, bu deneyimden esinlenerek görme engellilere yönelik özel bir rubik küp tasarladı. Braille alfabesiyle yeni bir algoritma oluşturan psikolog, görme engelli çocukların hem hafızalarını hem de görselleştirme yeteneklerini geliştiren eğitim programları düzenliyor.

aw303807-03.jpg

"SOSYAL HAYATA DAHA RAHAT UYUM SAĞLIYORLAR"

Nazari, görme engelli çocukların bu eğitimler sayesinde başarı duygusunu yaşadığını ve topluma daha güvenli bir şekilde katıldığını belirtiyor. "Görme engelliler başarıyı yakaladıklarında kendilerine güvenmeye başlıyorlar. Bu da onların sosyal hayata daha rahat uyum sağlamalarına yardımcı oluyor" diyor.

aw303807-01.jpg

"OTİZMLİ ÇOCUKLAR YAŞITLARIYLA AZ İLETİŞİM KURABİLİYOR"

Otizmli çocuklarla da çalışan Nazari, rubik küp eğitiminin bu çocukların problem çözme ve mantıklı düşünme becerilerini geliştirdiğini vurguluyor. Bu eğitimlerin, çocukların sosyal hayatta karşılaştıkları stres ve kaygıları yönetme yeteneklerini güçlendirdiğini belirten psikolog, "Otizmli çocuklar yaşıtlarıyla az iletişim kurabiliyor. Rubik küp eğitimleri onların sosyal becerilerini artırıyor ve başarı hissiyle kaygılarını azaltıyor" şeklinde konuştu.

"ÇALIŞMALARINA TÜRKİYE'DE DEVAM EDİYOR"

Nazari, İran'da istisnai gruptaki çocuklarla uzun yıllar çalıştığını ve elde edilen geri dönüşlerin çok olumlu olduğunu ifade ediyor. "Çocuklar mutlu olduğunda daha iyi öğrenirler, hayatın zorluklarıyla başa çıkabilirler. Bu nedenle mutluluk ve başarı duygusu eğitimde çok önemli" diyen Nazari, bu çalışmaların Türkiye'de de devam ettiğini söylüyor.

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.